Alternativ girolje ved uling under pådrag. Golf 2 GTi

Anbefalte innlegg

Noen som har noen giroljer å anbefale, som muligens kan forbedre ulåtene i girkassa mi? Har seg sånn at 2. gir lenge har ult under pådrag, så kom 5. gir med samme lyden, og nå er det 4. gir som står for tur med den samme lyden. Vet at girkassa mest sannsynlig ikke kommer til å holde noe særlig lenger, og tenkte da å prøve å forlenge levetiden med en annen type, og ny, girolje på girkassa. Har tross alt vært med i 372k km den girkassa som sitter i bilen nå, så på tide at det begynner å komme noen ulyder, samt at olja mest sannsynlig har gjort sitt. Giringa fungerer forøvrig kjempefint, og ikke noe trøbbel å få den i noen gir.

Over til saken igjen; noen som har ei girolje å anbefale, som kan hjelpe mot disse lydene? Tynnere girolje, eller tykkere girolje som er tingen å satse på her? Og kanskje det viktigste, det må være mulig å kjøpe olja på Mekonomen, Torshov, Bilxtra eller lignende, og ikke noe jeg må bestille over nett. Planen er å få byttet olja i morgen.

Mads Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Castrol TAF-X er en meget bra girolje til wag biler, fås kjøpt hvertfall på meca og mekonomen.

Bruker denne blant annet mye på gamle slitte girkasser på jobben med stort hell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du bruke tett oppunder 400 kroner ville jeg vel vurdert å investere i ei ny kasse istedenfor ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det ikke pengene til girkasse som er noe problem, men heller det å skifte den med manglende sted, og det å få oppdrivet ei GTi-kasse er heller ikke lett. Er isåfall det jeg må kjøpe igjen, da den er ganske "kortbeint" av seg, hvilket betyr bedre aks;)

Castrol TAF-X er en meget bra girolje til wag biler, fås kjøpt hvertfall på meca og mekonomen.

Bruker denne blant annet mye på gamle slitte girkasser på jobben med stort hell

Takk for forslaget:)

Noen flere forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for forslaget:)

Noen flere forslag?

GM Syncromesh blir anbefalt på Vortex ivertfall..

Tror jeg skal prøve denne selv faktisk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man så tak i det da, Bjørn? Vil helst skifte olja til denne uka, og da senest Onsdag. Vil derfor ha en anbealing på en olje som folk har prøvd og vet er bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om noen olje som fjerner uling, men originalolja er bra, det har jeg erfaring med.

Ikke den fra Shell som mange selger, men den som står på ETKA med delenr G 060 726 A2. Koster under en hundrings pr liter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man så tak i det da, Bjørn? Vil helst skifte olja til denne uka, og da senest Onsdag. Vil derfor ha en anbealing på en olje som folk har prøvd og vet er bra.

Det har jeg også lurt på faktisk, noen som selger General Motors produkter vil jeg tro: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står litt HER om nevnte olje, og Pennzoil Synromesh olja, men vet ikke helt hva jeg skal tro. Vil jo helst velge en olje som ikke gjør ting vondt verre: rolleyes

Vet ikke om noen olje som fjerner uling, men originalolja er bra, det har jeg erfaring med.

Ikke den fra Shell som mange selger, men den som står på ETKA med delenr G 060 726 A2. Koster under en hundrings pr liter.

Takk for tips. Da skal jeg også ha dette alternativet i bakhodet.

Andreas Westby: Hvor er du når man trenger deg? Du har sikkert en viss anelse om hva jeg burde gå for, og hvor jeg får kjøpt det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker bare den allderede nevnte TAF-X på mine girkasser. Har kjørt i to år med lett uling på 2. under aks, og det har om ikke annet blitt verre;).

Alle de andre produktene som nevnes har jeg aldri hatt i henda. Uansett vil aldri et oljeprodukt dekke over det faktum at ei girkasse er småsliten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da spørs det om jeg ikke går for Castrol sin olje da, siden den er lett tilgjengelig og av anbefalingene her.

Nei, kassa er fortsatt sliten, men ny olje gjør det ikke akkurat verre, skulle man tro (spesielt ikke etter 372k km). Fikk uling i girkassa på den første 16v'en min, skiftet olje, kjørte noen dager, så røyk kassa. Så det er vel relativt, med tanke på hvor lenge det holder. Har hatt ulelyd i 2. gir siden i fjor sommer, men funker fortsatt gull og ingen problemer foruten om lyden som minner om ei kasse med rettskårne drev (litt tøft er det jo, men alikevel);)

Regner med at denne olja bare kommer med en type viskositet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at denne olja bare kommer med en type viskositet?

Det skal være 75W-90, 90% av de som tilbys har dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MIn 16v kasse ulte som pokker i revers og det bedret seg ikke med ny olje...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal være 75W-90, 90% av de som tilbys har dette.

Tipper det var det jeg fikk. Glemte helt av å sjekke innom tråden før jeg kjøpte. Fikk ihvertfall beskjed om at jeg hadde tatt riktig olje når jeg skulle betale.

Er ihvertfall skiftet nå, og det ble som natt og dag. 2. gir gir fortsatt fra seg en ulelyd, men 4. og 5. gir har gitt seg helt etter hva jeg kunne høre. Tappet av olja, og det var ihvertfall ikke 1½l som det skulle være der, så sikkert mye av grunnen det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Redline har vel en olje som kurerer slike ting, og skal gi bedre holdbarhet av kasser..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Redline har vel en olje som kurerer slike ting, og skal gi bedre holdbarhet av kasser..

Har lest meg til det på andre forumer når jeg har gjort et enkelt søk på Google. Men hvor er det så man skaffer denne olja da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen? Bjørnstad Bil!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen her i Bodø har Redline, så da har sikkert din nærmeste avd. også det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ingenting i hyllene i går når jeg var å kjøpte olje, men får se etter en gang til da;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller så har vel Omega noen tilsatts-stoffer som ikke koster hele armen. Selv går jeg over til Omega sin 690-olje, men hadde ikke kastet bort 500,- liter'n på ei allerede sleten kasse.. ;)

Dette fåes også på mekonomen, ihvertfall i Drammen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.