Audi A4 Stasjonsvogn 1.8t ...Motorproblemer

Anbefalte innlegg

Broren min har kjøpt seg en a4 1.8t .. Bilen er chippa. Men ved pådrag over 3000rpm ca så fusker den. Kjørte opp noen bakker igår og ga gass på 3 gir. Da gikk dårligere oppover der enn bmw 318 til min andre bror. Bilen fuska med engang han fikk den,så kjørte jeg den noen dager og den kutta ut. Så kom fuskinga tilbake. Det var en rfl ventil på den men har bytta til forge resirk ventil. Har også nullstilt hjernen... Noen som har no forslag til hva det kan være? Bilen lader 0.6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftmassemåler? Gasspjeld? Dårlige plugger? Tett bensinfilter? Gåen N75 ventil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lader 0,6? Det høres lite ut til å være chippet, ca den lader ca 0,3-0,5 originalt. Vil jo i tilfelle bare ha luft til en ca 160 hk den da.

Kan ikke være at resirk-ventilen åpner for tidlig event da, slik at den slipper ut trykket? Event lekkasje ett sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke være noe lekkasje noe sted etter det vi har sett.. Den lada 0.2 ..Også nullstilte vi hjernen og da lada den 0.6 etter vi fikk nullstilt. Den fusker litt etter det. Luftmassemåler er det ikke da det er testa ut. Men kan jo prøve å se på bensinfilteret og pluggene. Men n75 ventilen? den hang ikke jeg helt med på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magnetventilen. N75. Evt N75J eller N75H hvis du har oppgradert. Hvis denne er i stykker vil den hindre bilen i å lade mer enn grunntrykket som vel er rundt 0,6 bar. Er en av ledningene til denne røket vil den heller ikke fungere, og igjen vil bilen lade ca 0,6 bar. Så er godt mulig at den er problemet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja virker som bilen går i nødmodus/ikke vil lade noe. Resetter hjernen så lader bilen igjen som den skal men den fusker.Ved pådrag når turboen begynner å lade.. Ny magnetventil er bestilt. En h eller j ventil er vel også raskere/bedre enn den originale på 1.8t etter hva jeg har hørt ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. En av de to er slik at den monteres med det elektriske stikket pekende motsatt vei av originalt. Da blir det lenger vei for ledningen med det til følge at den kan ligge i spenn. Det gir ofte brudd ved overgang fra ledning til stikk. Så her er det da viktig å klippe ledningene og lodde på litt mer lengde med ledning for å unngå dette problemet. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå bytta magnetventilen til n75h nå og det hjalp ingenting. Noen andre forslag. Kan det være luft filteret for eks? Eller har noen forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er bytta til åpent filter av no slag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste er å få tatt en diagnose med vagcom. Hvor i landet befinner bilen seg? Kanskje noen i nærheten kan være behjelpelig med å kjøre en diagnosetest for deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er i Drammen.. En diagnosetest ja..kompisen min kjente visst en som jobber på albjerk og jeg kjenner en som jobbe på opsahl så kansje jeg skulle hørt med en av de :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min passat 3b fusker også på rundet 3000 omdrejninger. jeg tok diagnose test der fikk jeg feil på omdrejningsføler-G28

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være en coil eller 4 og som har tatt kveld. Been there, done that! Har en laaang tråd om problemet her et sted..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være en coil eller 4 og som har tatt kveld. Been there, done that! Har en laaang tråd om problemet her et sted..

 

Fikk du feilkode på coilene i vagcom? Bare lurer på om ting faktisk pleier å dukke opp som et problem i vagcom når de er et problem. :) For har lest tråden din for lenge siden, og husker at du prøvde jo ut ALT mellom himmel og jord til slutt. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. Finner ut av det håper jeg for min del..eller er broren min sin bil da men jææævlig irriterende når jeg låner den at den plutselig går i nødmodus. men coilen kan vel ikke være gåene om det hjelper og resette hjernen eller hva jeg skal si(koble av batteri polen og vri to ganger på tenninga) da lader den som den skal igjen men fusker littegrann..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du feilkode på coilene i vagcom? Bare lurer på om ting faktisk pleier å dukke opp som et problem i vagcom når de er et problem. :) For har lest tråden din for lenge siden, og husker at du prøvde jo ut ALT mellom himmel og jord til slutt. :P

 

Feil på coilene kom ikke opp i vag-com nei.. derfor sleit eg litt før eg fant ut at coilene va gåen.. Men no e den i nødmodus igjen, men denna gangen e det nok styre enheten som har tatt kvelden.. Dritbil! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe..er det noe vits i å prøve og bytte plugger? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antageligvis funnet løsninga på at den ikke oppfører seg som den skal og hele tia går i nødmodus ;) Holder på med bytte av noe simringer på motoren nå og har demontert fronten. Silikon slangen som går fra turbo og til intercooler har en forgrening opp til resirk ventilen. Den hadde en stor sprekk så ikke så rart bilen ikke har oppført seg. Noen som tilfeldigvis har denne slangeN?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.