Noen bilder av nye Scirocco 3

Anbefalte innlegg

Nydelig bil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke sagt nei jeg.

Nice :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat dashbordet er kanskje litt kjedelig, men alt anna på bilen syns eg er veldig fint! Gleda meg til neste års sesong når det begynner å dukke opp modifiserte Scirocco på treff :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt info om nye Scirocco som jeg av en eller annen grunn har fått produktansvaret for i Norge :)

 

Introduksjon: medio oktober 2008

Klar for bestilling: august-september 2008

 

Motorer ved intro:

 

1,4/160 hk TSI ca kr 320.000,-

2,0/200 hk TSI ca kr 400.000,-

 

Rundt årsskiftet kommer:

 

1,4/122 hk TSI ca kr 280.000,-

2,0/140 hk TDI ca kr 310.000,-

 

Neste år kommer:

 

2,0/170 hk TDI ca kr 350.000,-

 

Alle motorene med unntak av 1,4/122 hk vil kunne leveres med DSG-girkasse til ca kr 15.000,- i tillegg.

 

Vi gleder oss stort :) :) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt info om nye Scirocco som jeg av en eller annen grunn har fått produktansvaret for i Norge

Ja du gjorde vel ALT du kunne for å slippe : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du gjorde vel ALT du kunne for å slippe : smil :

 

:D :D :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det blir vel ny Scirocco på deg snart nå da Jan Tore ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt ot men noen som vet hvor jeg kan skaffe et slik R-line klistermerke som er på siden og på pansret....eller en logo som jeg kan ta me å få laget klistermerker?vw_pub-080517-0191_xl.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorer ved intro:

 

1,4/160 hk TSI ca kr 320.000,-

2,0/200 hk TSI ca kr 400.000,-

 

Rundt årsskiftet kommer:

 

1,4/122 hk TSI ca kr 280.000,-

 

Alle 1,4 TSI er turbo+kompressor, sant? Og så er 2,0 TSI kun med turbo, samme motoren som i golf gti?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nyyyyydelig bil! Jeg gleder meg! :D:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle 1,4 TSI er turbo+kompressor, sant? Og så er 2,0 TSI kun med turbo, samme motoren som i golf gti?

 

1,4/122 hk og 2,0/200 hk har kun turbo. 1,4/160 hk har turbo og kompressor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, spennende. :)

Jeg lurer da på om det er "nok" med en 160hk motor i denne bilen.. Prøver å huske tilbake til mine tider med Corrado G60 nå, som jeg ikke syntes var spesielt sprek. Spørs om jeg må skrive meg opp på en demobil ett eller annet sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, spennende. :)

Jeg lurer da på om det er "nok" med en 160hk motor i denne bilen.. Prøver å huske tilbake til mine tider med Corrado G60 nå, som jeg ikke syntes var spesielt sprek. Spørs om jeg må skrive meg opp på en demobil ett eller annet sted.

 

Jeg synes at 1.4 170 TSI i golf går bra, så den ligger nok ikke så langt bak. Jeg har ikke erfart en Corrado G60 kontra en golf 1.4 TSI heller da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, spennende. :)

Jeg lurer da på om det er "nok" med en 160hk motor i denne bilen.. Prøver å huske tilbake til mine tider med Corrado G60 nå, som jeg ikke syntes var spesielt sprek. Spørs om jeg må skrive meg opp på en demobil ett eller annet sted.

 

Spørs jo hvilke forventninger man har da. Nye Scirocco med 160 hk TSI går 0-100 km/t på 8,0 sekunder. Det er vel sånn omtrent midt mellom Golf GT 170 hk og nye Polo GTI. Ingen sinke ihvertfall ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal lete sammen talla på Corre og Golf 3 GTI 16v jeg da, så jeg har noe å sammenligne med. :)

 

Har dessverre ikke prøvd noen av TSI motorene enda, ikke mange demobiler de har hatt her i byen syns jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

leveres den kun som enhjulstrekker?: gråter :

 

Er til salgs i Germany fra Mai ser det ut til... ligger noen på mobile.de som har rullet 6000km :)

 

 

ABS, Allradantrieb, Anhängerkupplung, Einparkhilfe, El. Fensterheber, El. Wegfahrsperre, Garantie, Lederausstattung, Leichtmetallfelgen, Navigationssystem, Scheckheftgepflegt, Schiebedach, Sitzheizung, Stabilitätskontrolle, Standheizung, Tempomat, Xenonscheinwerfer, Zentralverriegelung

 

: klø :: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal lete sammen talla på Corre og Golf 3 GTI 16v jeg da, så jeg har noe å sammenligne med. :)

 

Har dessverre ikke prøvd noen av TSI motorene enda, ikke mange demobiler de har hatt her i byen syns jeg.

 

Tallene for Corrado G60 er 8,5 sek og Golf III GTI 16V er 8,7 sek mener jeg å huske :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er til salgs i Germany fra Mai ser det ut til... ligger noen på mobile.de som har rullet 6000km :)

 

Av de fire som er "til salgs" så er teksten identisk på 3 av annonsene, og tilsvarende orlyd også på den fjerde. Nemlig at de som "selger" er ansatte hos VW som har muligheten til å få kjøpe bil, og kan selge denne videre. En av annonsene sier også at denne kommer på markedet i August i år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

leveres den kun som enhjulstrekker?: gråter :

 

Er til salgs i Germany fra Mai ser det ut til... ligger noen på mobile.de som har rullet 6000km :)

 

 

 

 

: klø :: klø :

 

Samtlige biler som utlyses for salg i Tyskland på mobile.de er kun kontrakter for utlevering i august. I Tyskland lanseres bilen i slutten av august.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Corrado G60:

0-50mph (80 km/h): 5.7 s

0-60mph: 8 s

0-100km/h: 8.3 s

Quarter mile: 16.8 s

Top speed: 225

 

Golf 3 GTi 16v:

0-50mph (80 km/h): 4.1 s

0-100km/h: 9.3 s

Kilometre: 30.5 s

Top speed: 208

 

Golf 4 GTi 180hk:

0-50mph (80 km/h): 5.6 s

0-100km/h: 7.9 s

Quarter mile: 16 s

Kilometre: 28.9 s

Top speed: 222

 

Så rundt 8sek til 100 er jo på Golf GTi nivå iaffal. :) Og enda kan man legge på litt ekstra og gå for 2,0t motoren, noe som frister meg mest faktisk. Har du tall på den Jan Tore?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Corrado G60:

0-50mph (80 km/h): 5.7 s

0-60mph: 8 s

0-100km/h: 8.3 s

Quarter mile: 16.8 s

Top speed: 225

 

Golf 3 GTi 16v:

0-50mph (80 km/h): 4.1 s

0-100km/h: 9.3 s

Kilometre: 30.5 s

Top speed: 208

 

Golf 4 GTi 180hk:

0-50mph (80 km/h): 5.6 s

0-100km/h: 7.9 s

Quarter mile: 16 s

Kilometre: 28.9 s

Top speed: 222

 

Så rundt 8sek til 100 er jo på Golf GTi nivå iaffal. :) Og enda kan man legge på litt ekstra og gå for 2,0t motoren, noe som frister meg mest faktisk. Har du tall på den Jan Tore?

 

Se det. Her er jo alle tallene du var ute etter :)

Jepp, Scirocco 2,0 TSI 200 hk akselererer fra 0-100 km/t på 7,2 sek.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs jo om det er verdt det for et sekund ekstra da. :) Den nye 160hk motoren må iaffal prøves før man tar en avgjørelse. Skal skrive meg på interesselisten på denne idag, så får vi se om Bj. Rødseth får inn en demobil til høsten.

 

Vet du om Møller tilbyr "orginal" chiptrim på noen av disse modellene? Har jo blitt så populært det nå blant andre leverandører også. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs jo om det er verdt det for et sekund ekstra da. :) Den nye 160hk motoren må iaffal prøves før man tar en avgjørelse. Skal skrive meg på interesselisten på denne idag, så får vi se om Bj. Rødseth får inn en demobil til høsten.

 

Vet du om Møller tilbyr "orginal" chiptrim på noen av disse modellene? Har jo blitt så populært det nå blant andre leverandører også. :)

 

Nei!!! Volkswagen tilbyr ingen form for "oppgradering" av motorenen sine. Det er jo nettopp derfor de tilbyr flere utgaver av TDI og TSI motorene med ulik effekt. Fabrikkgarantien på motor og drivlinje forsvinner ved slike inngrep.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha! Da veit jeg det og. :) At garantien forsvinner vet jeg jo, men jeg mener å ha blitt fortalt at Møller lokalt kan tilby oppgradering til Audi iaffal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha! Da veit jeg det og. :) At garantien forsvinner vet jeg jo, men jeg mener å ha blitt fortalt at Møller lokalt kan tilby oppgradering til Audi iaffal.

 

Ingen VW, Audi eller Skoda forhandlere i Norge har anledning til å tilby slike oppgraderinger. Hvis de mot formodning gjør det kan det nok bli bråk med importøren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.