#51 Skrevet Mai 2, 2009 Har nok senket en del i forhold til originalt, men heller ikkje ekstremt lavt.... Fin profil syns jeg....Og, nei, jeg mener ikkje at dette kun skjer FK... Er veldig fornøgd med settet mitt jeg, og ville nok handlet tilsvarende igjen:) Og, nei det skjer ikkje ofte... Det er stort sett når jeg kjører ut fra parkeringsplassen til butikken nedi høgget her... Litt bakke opp fra parkeringsplassen, og så inn på veien, og når da fronten kommer innpå veien strekkes bakfjøra ut for å holde høgre bakhjul nedi..(høgre sving oppover) Da får en klunkelyden akkurat i det fjæra setter seg igjen.... Får det aldri under vanlig kjøring på vei.... Så ser ikkje på det som noe "farlig" og rekner med at slik er det... Er faktisk ganske greit å forstå at det blir slik når en jekker opp bilen og ser vinkelen på fjøra... Så du må absolutt ikkje ta det som kritikk av FK, Håkon..(Beklager om du oppfattet det slik:o) Var bare for å bekrefte at jeg også har lyden, men at det mest sannsynli ikkje er noko gale av den grunn...... Nei, synes det er greit å få tilbakemeldinger. Viktigste for meg er at de som kjører på FK sine sett er fornøyd og at jeg feedback på de produktene jeg selger. FK setter også pris på det, alt kan jo bli bedre og det blir ikke bedre om man ikke hører noe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Mai 2, 2009 Er dette bildet oppned? Du skal jo ikke ha justeringa oppe, den skal jo være nede... Til trådstarter, ingen av min leverandører har brukssanvisning, jeg har har nå begynt å sende med en liten "how too" med de settene jeg selger. ER det noe du startet med over påske håvard? Jeg fikk nemlig ingen ;p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Mai 2, 2009 ER det noe du startet med over påske håvard? Jeg fikk nemlig ingen ;p Ikke for at ikke settet var knall men jeg har ikke prøvd det enda tror det blir meget bra Bra pris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Mai 2, 2009 ER det noe du startet med over påske håvard? Jeg fikk nemlig ingen ;p Ja, begynte med det denne uka faktisk. Kan sende det over på mail til deg jeg vet du... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Mai 2, 2009 Hvis det er sånn at det er kommet nye fjærer via settet til r32, er det noe fk tar på seg og bytter for oss med 4motion, men ikke r32? Eventuelt via forhandleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Mai 2, 2009 Hvis det er sånn at det er kommet nye fjærer via settet til r32, er det noe fk tar på seg og bytter for oss med 4motion, men ikke r32? Eventuelt via forhandleren. Skal se hva jeg kan få til jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Mai 2, 2009 Supert om du gidder det, selv om settet ikke er kjøpt via deg! =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Mai 3, 2009 Vi har nok alle rett, den skal være nede, og oppe Hadde vært kjekt å finne ut hva det går i egentlig, teit lyd. Tok ett nytt bilde nå fra en annen vinkel. Så ser man bedre hvordan fjæren sitter: Det der kan ikke fjære mye: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Mai 3, 2009 Pungterte idag, så når jeg hadde av dekket fikk jeg sett litt på fjæren. Og det er helt tydelig at det er kontakt her ja. Tok noen dårlige bilder, dette er 1 uke etter montering: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Mai 3, 2009 Det er bare å forvente litt kontakt mellom vindingene i fjæra. På TT Quattroen min er det kun mulig å montere justeringen oppe. Nede er det orginalt et styring som fjæra skal ligg mot. Min knirker/-et i perioder men gav seg mer eller mindre etter at jeg forsikret meg at fjæren lå mot styringe i bunn. Derimot er det nok en del orginale foringen som ikke har bøyd og vridd så mye siden ny, de har nå begynt å knirke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet Mai 4, 2009 det knirker ikke, men PLING PLONG'er. Hehe.. =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet Mai 4, 2009 Hmm, artig og se flere med samme feilen! Jeg har også en sånn klunkelyd på min bil, A3 8P 2004 mod, ikke quattro med FK Silverline. Denne bilen er vel identisk med golf mk5 bak, men jeg har montert justeringen nede, så dette som eneste muligheten siden justeringsdelen skulle skrus fast, det går ikke om den sitter oppe. er et helvete og justere høyden bak, og teksten på fjærene er oppned, så aner ikke om det er riktig egentlig? Klunkelyden er ihvertfall irriterende! Høres jo ut som noe er ødelagt Bak måtte jeg faktisk justere nesten til høyeste for at bilen skulle bli en høyde som var kjørbar 2 bilder jeg tok når jeg monterte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet Mai 4, 2009 skrifta skal være opp ned ja, slik er det på mitt fk sett og.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet Mai 4, 2009 I og med at det ikke skal være spenn i fjæra da den skal justeres så er det nok mest riktig å montere den nede. Man må jo avlaste fjæra uansett og da er det lettere å løsne 1 skrue ennå rote med fjærklemmer... Jeg prøvde begge delene, men fant at fjæra fikk litt "knekk" på seg ved montering nede. Fjæra ble mer komprimert på ene siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet Mai 4, 2009 Jeg prøvde begge delene, men fant at fjæra fikk litt "knekk" på seg ved montering nede. Fjæra ble mer komprimert på ene siden. Så tipset ditt er og montere justeringen oppe? Eller hva mener du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet Mai 4, 2009 Jeg monterte opp, men det er egentlig feil. Klipte til pakning mellom justering og karosseri og har ikke hatt noe problem, ingen ulyder. Mitt tips er vel egentlig å prøve begge tingene, tar ca 30 min å skru det ut og snu det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#67 Skrevet Mai 6, 2009 hmmmm.. har forresten en slik klonk lyd fra venstre bak på min passat tdi 4 motion 01 mod med fk highsport.. tatt av demper og sjekket om jeg ikke fikk strammet topp av støtdemper nok, men det satt ok, finner ingen feil, men fortsatt er det noe som klonker lager lyd fra venstre bak.. Noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#68 Skrevet Mai 6, 2009 Tror dere har klonk på hjernen jeg... Prata med FK i dag, dette kommer normalt av at man senker for mye. De mitre fjærene ligger sammen, det var den eneste muligheten mente de. Må bemerke at dette kun gjelder biler med 4motion, så han var klar over problemet. Jeg vil gjerne at dere hører etter hvor det kan komme av, det kan jo også være noen slitte foringer etc som gjør at dette lyden kommer. Har også lyst ved første anledning å se nærmere på dette selv. Så få vi se hva vi kan finne ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#69 Skrevet Mai 6, 2009 Når kommer klunkelyden? Når et bakdekk får mer belastning enn det andre, dvs at et dekk blir presset mer opp i hjulbua enn det andre? Klønte forklart... Jeg har en teori om at fjæra på veldig senka biler blir belastet skjevt, og at det da kommer en klunke lignende lyd. Løsningen ville vel da vært en fjær med færre "runder", og med mer avstand mellom "rundene" slik at de ikke rører hverandre. Om lyden kommer fra selve fjæra eller at fjæra flytter seg enten mot metall eller justeringsskiva vet jeg ikke. Jeg fikk inntrykk at fjæra ble belastet skjevt da jeg monterte justeringen nede, jeg har forøvrig ingen klunkelyd bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#70 Skrevet Mai 6, 2009 Når kommer klunkelyden? Når et bakdekk får mer belastning enn det andre, dvs at et dekk blir presset mer opp i hjulbua enn det andre? Klønte forklart... Jeg har en teori om at fjæra på veldig senka biler blir belastet skjevt, og at det da kommer en klunke lignende lyd. Løsningen ville vel da vært en fjær med færre "runder", og med mer avstand mellom "rundene" slik at de ikke rører hverandre. Om lyden kommer fra selve fjæra eller at fjæra flytter seg enten mot metall eller justeringsskiva vet jeg ikke. Jeg fikk inntrykk at fjæra ble belastet skjevt da jeg monterte justeringen nede, jeg har forøvrig ingen klunkelyd bak. Mja, mulig du er inne på noe her Petter. Vi får følge med på din bil å se om det kommer der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#71 Skrevet Mai 6, 2009 Er vel ikke så mye av disse mye diskuterte klunke lydene jeg har igrunn. Mere Pling Plong som Kristian beskriver, og de kommer helst når man kjører sakte over små ujevnheter. Mulig de er det når man kjører fort og, men forsvinner vel i dekkstøy da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#72 Skrevet Mai 6, 2009 Yes, får vel på noe skikkelige felger etterhvert, og da skal den nok senkes mer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#73 Skrevet Mai 7, 2009 Jeg hører en klunke lyd, men jeg får det mest i høyresvinger fra venstre bakhjul, men får det ikke fra høyre bakhjul i venstresvinger, så jeg aner ikke helt.. Den er likt montert på begge sider og like høy på begge sider. Får vel skru opp og se om det forandrer seg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#74 Skrevet Mai 12, 2009 hmmmm.. har forresten en slik klonk lyd fra venstre bak på min passat tdi 4 motion 01 mod med fk highsport.. tatt av demper og sjekket om jeg ikke fikk strammet topp av støtdemper nok, men det satt ok, finner ingen feil, men fortsatt er det noe som klonker lager lyd fra venstre bak.. Noen tips? kjenner jeg blir noe inni helvete forbanna på den klonk lyden jeg har fra høyre bak... demontert og montert støtdemper 1 gang allerede, finner ikke noe feil. HE*VETE. Tips?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#75 Skrevet Mai 12, 2009 Virker som en svakhet i designet på dette gewindeopplegget gitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...