Montert fk silverline på golf 4, klunking bak?

Anbefalte innlegg

Og du har ikke noe ulyder bak? Kanskje det er dette som må til da, for den passer ikke på sånn som den er orginalt ihvertfall.

Men, synes igrunn det er ganske tynt av FK å ikke levere med noe som helst bruksanvisning. Vet ikke om de andre produsentene gjør det, men hadde vært greit for å unngå tabber :)

edit: Tok et bilde nå av hvordan fjøren sitter når bilen står på hjula. Helt normalt at fjøren er så trykt sammen?

Se der ja, det er identisk hos meg, like sammenklemt. Virker som de to største vindingene glir over hverandre og lager denne pling plong lyden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, men du har jo femmer golf ser jeg, er det likt som på min på bilde jeg la til oppi her?

Nesten..

attachment.php?attachmentid=118973&d=123

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten..

attachment.php?attachmentid=118973&d=123

Se der ja, er vel helt annen fjør og da, så kanskje ikke så rart hvis vi ikke har samme problem :)

Tenker siden KW sier den skal fjernes, og det ikke virker som mange andre har samme problem, så begynner jeg nesten å misstenke fjøren jeg. Hmm..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den fjæra der så sammenklemt ut... Jekk den opp, spray med silikonspray på fjæra og kjør en tur.

Løser ikke problemet, men du får sjekket om lyden blir borte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og du har ikke noe ulyder bak? Kanskje det er dette som må til da, for den passer ikke på sånn som den er orginalt ihvertfall.

Men, synes igrunn det er ganske tynt av FK å ikke levere med noe som helst bruksanvisning. Vet ikke om de andre produsentene gjør det, men hadde vært greit for å unngå tabber :)

edit: Tok et bilde nå av hvordan fjøren sitter når bilen står på hjula. Helt normalt at fjøren er så trykt sammen?

Er dette bildet oppned?

Du skal jo ikke ha justeringa oppe, den skal jo være nede...

Til trådstarter, ingen av min leverandører har brukssanvisning, jeg har har nå begynt å sende med en liten "how too" med de settene jeg selger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik sitter det på min:

01052009(002).jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håkon: Bildet er rett vei, er ikke mulig å ha justeringen nede med mindre man bruker vinkelkutter, tappen er for stor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekker dette på mandag, prata med en som har montert 6-7 sett på Golf 4 og der er justeringa nede.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik sitter det på min:

helt annerledes opplegg der. annen fjær, helt annen justeringsmutter. mye bedre plass der, så det er god plass mellom vindingene. hmm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekker dette på mandag, prata med en som har montert 6-7 sett på Golf 4 og der er justeringa nede.

Men dette problemet gjelder nok kun firehjulstrekkere, er annen bakaksel på fwd golf.

Her er KW sin monteringsanvisning for Golf 4 med forhjulstrekk, er helt annerledes opplegg her:

http://www.kw-gmbh.de/kw_upload/Einbau/eah68680021.pdf

Så våre problemer finner man nok bare på S3, A3q, Golf 4 4M, TTq og Leon4 :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at jeg monterte opp var at hvis justeringen skulle sittet nede så måtte jeg gjøre slik for å justere høyden på bilen:

attachment.php?attachmentid=118972&d=123

Med justeringen opp kommer man til denne uten å måtte demontere mer enn kun felgen.

Men i etterkant har jeg funnet ut at man sparer mye tid på å skru ut skruen slik at man kan ta ut fjæra før man justerer høyden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men dette problemet gjelder nok kun firehjulstrekkere, er annen bakaksel på fwd golf.

Her er KW sin monteringsanvisning for Golf 4 med forhjulstrekk, er helt annerledes opplegg her:

se der ja. helt annerledes med justeringa nede og ja. et helt annet opplegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner, har aldri montert på disse selv. Men ang. at fjæra ligger helt nedpå skal jeg få sjekket opp. Synes det ser litt rart ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er veldig rart å. Tipper det er det som lager lyd når fjæra vandrer. Vindingene går inn i hverandre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er veldig rart å. Tipper det er det som lager lyd når fjæra vandrer. Vindingene går inn i hverandre.

Ja, ser den. Sjekker det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner, har aldri montert på disse selv. Men ang. at fjæra ligger helt nedpå skal jeg få sjekket opp. Synes det ser litt rart ut.

Vi har nok alle rett, den skal være nede, og oppe :D

Hadde vært kjekt å finne ut hva det går i egentlig, teit lyd.

Tok ett nytt bilde nå fra en annen vinkel. Så ser man bedre hvordan fjæren sitter:

DSC00027_2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har nok alle rett, den skal være nede, og oppe :D

Hadde vært kjekt å finne ut hva det går i egentlig, teit lyd.

Tok ett nytt bilde nå fra en annen vinkel. Så ser man bedre hvordan fjæren sitter:

Av bildet så ser det jo ut som om fjærene ligger sammen, jeg har vanskelig for å tro at det skal være sånn... Tar dette videre med FK så skal vi vel finne en løsning. Låner bildene dere har tatt og oversender FK jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av bildet så ser det jo ut som om fjærene ligger sammen, jeg har vanskelig for å tro at det skal være sånn... Tar dette videre med FK så skal vi vel finne en løsning. Låner bildene dere har tatt og oversender FK jeg.

Flotte greier :) De største ringene ligger sammen ja. Ser litt rart ut, helt enig der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den bakfjæra ser jo bare helt feil ut : kl :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte greier :) De største ringene ligger sammen ja. Ser litt rart ut, helt enig der.

Jeg tror at FK kanskje har vært klar over dette, for nå finnes det ikke et seperat sett til 4motion bortsett fra det som er til R32. Det er det Petter har, og som også Petter får... (altså to Pettere her faktisk) :P

På R32 settene er ikke dette noe problem, så det er nok mulig at det er byttet fjærer bak pga dette. Både du og Christian har jo sett som er over et år gammelt.

Men får svar på dette mandagen regner jeg med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har FK Sport Edition+ på min passat 3bg, og har samme klunkelyden på den.. Spesielt fra høgre bak, men skjer også på andre siden...

Har sett litt på det, og kommet fram til at når jeg kjører over en kul el.l, og fjøra strekkes ut idet bakhjulet skal langt ned, så blir vinkelen på oppheng-fjør ganske "krapp" pga mye kortere fjær enn originalt... Virker da som anleggsflaten av fjøra nede løfter seg litt på ene siden av fjøra, og at lyden da kommer når fjøra blir komprimert og "setter" seg igjen.... (Har justeringsskruen nede)

Dårlig forklart sikkert, men har litt trua på at det er det som gjør det....... Uansett skikkelig irriterende lyd de gangene den kommer.....: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har FK Sport Edition+ på min passat 3bg, og har samme klunkelyden på den.. Spesielt fra høgre bak, men skjer også på andre siden...

Har sett litt på det, og kommet fram til at når jeg kjører over en kul el.l, og fjøra strekkes ut idet bakhjulet skal langt ned, så blir vinkelen på oppheng-fjør ganske "krapp" pga mye kortere fjær enn originalt... Virker da som anleggsflaten av fjøra nede løfter seg litt på ene siden av fjøra, og at lyden da kommer når fjøra blir komprimert og "setter" seg igjen.... (Har justeringsskruen nede)

Dårlig forklart sikkert, men har litt trua på at det er det som gjør det....... Uansett skikkelig irriterende lyd de gangene den kommer.....: mad :

Hvor mye/lite har du senket? Om dere ikke har usannsynlig dårlige veier der ute (har vært der) så kan jo ikke dette skje veldig ofte, uansett så har jeg VELDIG vanskelig for å tro at dette KUN gjelder FK justerbare senkesett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye/lite har du senket? Om dere ikke har usannsynlig dårlige veier der ute (har vært der) så kan jo ikke dette skje veldig ofte, uansett så har jeg VELDIG vanskelig for å tro at dette KUN gjelder FK justerbare senkesett.

Har nok senket en del i forhold til originalt, men heller ikkje ekstremt lavt.... Fin profil syns jeg....

Og, nei, jeg mener ikkje at dette kun skjer FK... Er veldig fornøgd med settet mitt jeg, og ville nok handlet tilsvarende igjen:)

Og, nei det skjer ikkje ofte... Det er stort sett når jeg kjører ut fra parkeringsplassen til butikken nedi høgget her... Litt bakke opp fra parkeringsplassen, og så inn på veien, og når da fronten kommer innpå veien strekkes bakfjøra ut for å holde høgre bakhjul nedi..(høgre sving oppover) Da får en klunkelyden akkurat i det fjæra setter seg igjen.... Får det aldri under vanlig kjøring på vei.... Så ser ikkje på det som noe "farlig" og rekner med at slik er det... Er faktisk ganske greit å forstå at det blir slik når en jekker opp bilen og ser vinkelen på fjøra...

Så du må absolutt ikkje ta det som kritikk av FK, Håkon..(Beklager om du oppfattet det slik:o) Var bare for å bekrefte at jeg også har lyden, men at det mest sannsynli ikkje er noko gale av den grunn......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.