#1 Skrevet April 20, 2008 Hvordan bytte drivknutemansjett på Audi A6 4b framme? Er dette en enkel sak, eller må man av med fjærbein o.l.? Om Noen kan gi en kort beskrivelse av hvordan dette gjøres hadde det vært fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 20, 2008 Ta av hjul Skru ut senterbolt skru løs nedre bakre bærearm på fjærbein sving over så mye som mulig nå kan du lirke ut knuta Fjern låseklips på manskjett når knuta er løs skru inn senterbolt til knuta kommer løs Da skal knuta være av monter i motsatt rekkefølge bortsett fra når knuta skal på...den slår du på med et par bestemte slag med en stor hammer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 20, 2008 Takker for svar, da må jeg handle meg en mansjett i morgen og få bytta den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 20, 2008 Vet du om det er 16mm umbrako på senterskruen, eller er det 14mm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 20, 2008 mener å huske at på passaten min var det 17mm men, et tips som jeg synes var lettere enn å skru ut nedre bære arm var å skru dem dempertårnet i toppen. enklere å få ut og enkelere å skru sammen. ihvertfall på passat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 20, 2008 Er som regel 17mm ja..... men den følger med sammen med manskjetten så da kan du jo sjekke der. men den skruen som du nevner på Arve har jo en tilden til å sitte som fytti fy Et par harde bestemte slag mot fjærbeinet så løsner den nedre brua på et blunk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 20, 2008 Og for å løsne senterbolten, bør bilen stå på hjula i gir. Finn deg en enorm latmannsarm, og gjerne et rør til å forlenge den enda mer. Først når du har fått løs senterbolten, kan du fortsette med prosedyren som beskrevet over. Erfaring tilsier at senterbolten sitter godt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 22, 2008 Nå har jeg skifta mansjetten, gjorde som Christian Johnse sa, og det fungerte helt greit. Brukte vel ikke noe mer en et par timer. Det lønte seg også å løsne umbrako skruen i navet med felgen på og bilen på bakken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...