Hvordan bytte drivknutemansjett på Audi A6 4b framme

Anbefalte innlegg

Hvordan bytte drivknutemansjett på Audi A6 4b framme?

Er dette en enkel sak, eller må man av med fjærbein o.l.? Om Noen kan gi en kort beskrivelse av hvordan dette gjøres hadde det vært fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av hjul

Skru ut senterbolt

skru løs nedre bakre bærearm på fjærbein

sving over så mye som mulig

nå kan du lirke ut knuta

Fjern låseklips på manskjett

når knuta er løs skru inn senterbolt til knuta kommer løs

Da skal knuta være av

monter i motsatt rekkefølge bortsett fra når knuta skal på...den slår du på med et par bestemte slag med en stor hammer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, da må jeg handle meg en mansjett i morgen og få bytta den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du om det er 16mm umbrako på senterskruen, eller er det 14mm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener å huske at på passaten min var det 17mm

 

men, et tips som jeg synes var lettere enn å skru ut nedre bære arm var å skru dem dempertårnet i toppen. enklere å få ut og enkelere å skru sammen. ihvertfall på passat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er som regel 17mm ja..... men den følger med sammen med manskjetten så da kan du jo sjekke der.

men den skruen som du nevner på Arve har jo en tilden til å sitte som fytti fy

Et par harde bestemte slag mot fjærbeinet så løsner den nedre brua på et blunk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og for å løsne senterbolten, bør bilen stå på hjula i gir. Finn deg en enorm latmannsarm, og gjerne et rør til å forlenge den enda mer. Først når du har fått løs senterbolten, kan du fortsette med prosedyren som beskrevet over.

 

Erfaring tilsier at senterbolten sitter godt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg skifta mansjetten, gjorde som Christian Johnse sa, og det fungerte helt greit. Brukte vel ikke noe mer en et par timer.

Det lønte seg også å løsne umbrako skruen i navet med felgen på og bilen på bakken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.