Anbefalte innlegg

Nå er jeg inne i en dårlig periode hvor alt ryker. Siste skudd på stammen er girkassa. Skulle ha bilen i revers her en dag jeg sto lukeparkert utenfor skolen. Det føltes som den gikk i gir, men etter å ha rygget noen cm, var d akkurat som håndbrekket kom på. Etter litt jokking inn og ut av gir, kom jeg meg heldigvis ut og hjem. Her ville jeg prøve meg litt frem, så jeg prøvde å fortsette å gi gass selv om bilen ikke ville bakover. Da begynte d å lukte svidd clutch..Hva har skjedd? Virker nesten som bilen står i gir forover samtidig som den står i revers, er dette mulig? Dyrt å reparere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kristoffer Evjen

Nå er jeg inne i en dårlig periode hvor alt ryker. Siste skudd på stammen er girkassa. Skulle ha bilen i revers her en dag jeg sto lukeparkert utenfor skolen. Det føltes som den gikk i gir, men etter å ha rygget noen cm, var d akkurat som håndbrekket kom på. Etter litt jokking inn og ut av gir, kom jeg meg heldigvis ut og hjem. Her ville jeg prøve meg litt frem, så jeg prøvde å fortsette å gi gass selv om bilen ikke ville bakover. Da begynte d å lukte svidd clutch..Hva har skjedd? Virker nesten som bilen står i gir forover samtidig som den står i revers, er dette mulig? Dyrt å reparere?

 

Ikke et ukjent problem for VW dette.... Ta turen på et verksted og be de kontrollere kassen... (fort gjort)

er du heldig så er ikke så mye ødelagt å du kan få den overhalt....

viss ikke får du ta å finne deg en brukt en.....

vet hvordan du har det.... min kasse ble defekt i fjor vinter.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det kan være en slik "fort gjort"-sak, og ikke minst "ikke-alt-for dyr"-sak. Må skifte bakakselen (eller heter d bærebru?) også. Litt for høy fart på våt vei da en katt plutselig skulle over veien, førte til sleng-kontra-kontra-piruett inn i en fortauskant. To nye felger er på plass, men bakhjulet står pokker så skjevt :(

 

Får stikke innom erik arnesen imorgen da...Takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. minner meg om min opplevelse.. der var det reverstannhjulet såmm manglet endel tagger....

lykke til ! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å den dårlige perioden hvor alt ryker!!! been there done that! hehe vet ikke om den er åver enda heller.. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått sjekket det hos møller enda, men en kamerat mener at bilen går i 2.gir samtidig som den går i revers. Da blir d vel vanskelig og komme seg bakover vil jeg tro....

 

Dødsfet bil forresten. : tilber : Spekulerer på urquattro når jeg en gang blir ferdig og studere...men inntil da får golfen duge

 

Takk for svar, og håper "perioden" din snart tar slutt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper for din sjyll at det er en enkel å billig løsning på trøbble ditt... husk å oppdatere tråden :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan går det med problemene? jeg er inne i en bra periode nå! så det blir vel din tur åsså skal du se :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet faktisk ikke helt hvordan d går enda. Skal sette bilen inn på et verksted imorgen, hvor en kamerat skal skru ut girkassa. Han hadde ikke så mye peil på girkasser, så en annen kar skulle se hva som var feil... Oppdaterer her så fort d skjer noe nytt.

 

Forresten godt og høre at du har kommet over den værste periden med problemer. Bare å håpe at du ikke ryker på en smell i nærmeste fremtid da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var girkassa i deler, og det viser seg at noen pop-nagler i grom dimensjon har knekt, falt ned mellom tannhjulen, og tata!!! Kaos har intruffet!! Har lett norge rundt etter ny (brukt) kasse, men de forsvinner visst like fort som de kommer inn. Ser ut som girkassen er et svakt ledd på denne bilen..

 

Nå er i alle fall nye deler bestilt, så får det heller koste det det koster :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PUhh, reddet i siste sekund! En kompis av meg ringte en mekaniker han kjenner, og han hadde igjen en kamerat som akkurat passerte grensa med en ekstra girkasse. Og den passer! Så deler er avbestilt, og ny kasse er levert til vekstedet. 5000 lapper er ikke all veden i forhold til hva jeg trodde det skulle komme på. Vurderer å skifte clutch samtidig, da bilen har passert 100k... Er det noe vits?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint det ordnet seg for deg! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat vært og hentet ny bakstilling på nbs, så nå har jeg kanskje tilbake min kjære før uka er omme...JIPPI!

 

Ser du vurderer å selge... *sikle-sikle* Pen bil. Får ikke nok av femmerens sinnsyke lyd :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den går nåkk dessverre til helga den du :(:( men skal hente ny femmer, utn turbo:( iløpet av helga viss alt går såmm d skal!! MÅ skrive i kontrakten at jeg har førsterett på å kjøpe bilen når/hvis den skal selges igjen! :cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må være et hardt slag for deg. Har ett år igjen på universitetet, og etter det MÅ jeg ha urquattro. Sikkert greit å ha d m første-rett m i kontrakten. Om dette er lov/mulig. Får lure inn meg som andrekjøper :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JIPPI-JIPPI-JIPPI!! Da var kassa på plass, ny bakstilling på plass, nye frontlykter(hadde sprekker i en), ny clutch...Nå har jeg savnet bilen SÅÅÅÅ. Har tatt knekken på meg å ikke ha bil. Kom meg jo ingen steder(hater t-bane, buss,trikk), så nå kan jeg bli sosial igjen...

 

Tror imidlertid jeg tok knekken på et hjullager da jeg skiftet bakstilling : bh : så ikke helt ferdig å mekke. Ellers går nåla på bensinmåleren ned hver gang jeg svinger brått,gir gass eller bremser... : klø : Skjønner lite...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott at det ordnet seg for deg! :) å lykke til med småtteriet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.