#1 Skrevet April 20, 2008 Det knaker i venstre side av forstillingen på Poloen min når jeg svinger... Er spesielt i lav fart, og når jeg nylig har begynt å kjøre. Er det drivknuta som holder på å ta dagen da? Eller? Er det noen måte å fikse den på, eller må den byttes ut? Hvor mye koster den? Og hvor mye koster det evt. å få ordnet på verksted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 20, 2008 Vis det sier klakk-klakk-klakk er det nok drivleddet ditt da, relativt enkelt og bytte selv om du kan mekke litt og koster rundt 1000 kr på f.eks autospar ink frakt og mva. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 20, 2008 Indre eller ytre som er gåent da? Eller begge..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 20, 2008 Er nok bare ytre som er def. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 20, 2008 Ok! noen som har gjort det før, som har bilder? trenger ikke være Polo, så lenge det er med skivebremser fremme, og det er det vel på de fleste biler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 20, 2008 Kommer litt an på hvorfor forstillinga ser ut. Har gjort dette noen ganger selv, så poster du ett bilde skal jeg gjøre det samme:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 20, 2008 Bare å ta av dekket å prøve å få tatt et bilde opp under du tenkte da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 20, 2008 Måtte såklart finne ut hvordan det så ut:) Tippa på 96 mod da. Du trenger: Pipesett Forlenger Gummihammer Momentnøkkel Hansker(!) Alle deler, inkludert ny senterbolt/mutter Kort hår eller bra shampoo Start med å finne ut om du kommer til senterbolt/mutter med de felgene du har på, går det ikke må du bytte til en stålfelg el. Løsne litt på hjulboltene med bilen på bakken, så løsner du senterbolten(her får du bruk for forlenger). Jekk opp bilen, ta av hjulet. Løsne og fjern bolten som holder kuleleddet fast i hjullagerhuset. Slå litt på bærebrua så kommer det ut. Løsne bolten til stabstaget også. Nå skal du kunne bøye ned hele bærebrua med kuleledd og alt. Skru ut senterbolten og dra drivledd/drivaksel fra hjullagerhus. Åpne/skjær vekk den ytterste klemma. NÅ KOMMER DET MYE GØRR UT!(Latexhansker og kort hår passer bra her). Rett ut drivleddet, og skru i senterbolten(hvis du har det, hvis ikke må du finne en bolt med like gjenger) rett i drivleddet, når drivleddet er rett treffer bolten enden av akselen og du skrur drivleddet av akselen. Rengjør det gamle leddet med bremserens og lever hos møller senere(mener det er pant). Ta av den innerste klemma og dra av mansjetten. Nå fjerner du sprengringen(Bilde 2 nr 10) som sitter ytterst i ett spor på drivakselen(her trenger du kanskje ett par tenger med smalt hode), sammen med plast-avstandsringen og skivefjæra (disse skal på i samme rekkefølge!). Fjern resten av mansjetten. Vask av akselen, tørk av gammelt fett osv. sett den lille klemma på den nye mansjetten, ikke stram til, bare dytt den langt innpå akselen. Sett på ny skivefjær og plast-avstandsringen. Ny sprengring i sporet. Hold det nye leddet rett på drivakselen og gi det ett par slag med gummihammeren til det er over sprengringen. Sett inn det nye drivleddet med fett, viktig at fettet kommer inn over alt! Bruk alt! Stram til den lille klemma der den skal være, sett på den største klemma og stram den. Dytt drivleddet på plass i hjullagerhuset(vent med å sette i bolt) Sett alt på plass, nye muttere må kanskje til hvis de er av den selvlåsende typen. Med bil på bakken, sett i bolt og dra til med momentnøkkel(har ikke moment). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...