#1 Skrevet April 20, 2008 Noen som vet om jeg må space ut om jeg skal ha på 8x19" felger med ET38 på en Bora? Ifjor kjørte jeg med 8,5x18" med ET30 og dette lå meget nært fjærbeinet på bilen. (gikk bra med orginaldempere, men med justerbart så ble det mye nærmere pga lengre fjær) Orginalt er det vel ET38 på Bora? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 20, 2008 Noen som vet om jeg må space ut om jeg skal ha på 8x19" felger med ET38 på en Bora? Ifjor kjørte jeg med 8,5x18" med ET30 og dette lå meget nært fjærbeinet på bilen. (gikk bra med orginaldempere, men med justerbart så ble det mye nærmere pga lengre fjær) Orginalt er det vel ET38 på Bora? 8x19 ET30 bygger kun ca 2mm lengre innover enn 8,5 ET30 fordi 19 tommerne er 1/2 tomme smalere. Så du skal være uheldig om dette butter. Ofte er det mer plass enn man tror selv om det kan se trangt ut. Husk at lillefingeren er borti 1 cm bred så er ikke så farlig om denne ikke går imellom Trodde orig ET på Bora lå over 40, men 8x19 ET38 ser nok fint ut uansett hva som står i vognkortet. Tipper du t.o.m kan vurdere en 3-5mm spacer hvis du vil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 20, 2008 Ser jeg skrev litt feil da. Kjørte 8,5x19 ifjor. Men de er jo like langt inn fordi. Satser på at det går. Skulle uansett få med spacere på felgene, så de skal i allefall på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 20, 2008 Ser jeg skrev litt feil da. Kjørte 8,5x19 ifjor. Men de er jo like langt inn fordi.Satser på at det går. Skulle uansett få med spacere på felgene, så de skal i allefall på Hvis du hadde 8,5 ET30 i fjor og 8,5 ET38 i rå, så bygger årets hjul 8mm lengre inn. Men får håpe du får brukt hjula, igjen er en tynn spacer redningen i verste fall. Men jeg tror det går klar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 20, 2008 Ble mye frem og tilbake nå. Men er 8" bred felg i år Grunnen til at jeg gikk for en halv tomme smalere, er at med 8,5" så hadde jeg liten klaring både til fjærben og til skjermkant. Så litt smalere felg, og smalere dekk Testing i morgen om felgene kommer da som jeg er lovet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 20, 2008 Og om du skulle få plassproblemer har jeg fire spacere liggende, 2 på 3mm og 2 på 5mm som jeg brukte på min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...