#1 Skrevet April 20, 2008 Har fått en ulyd i fra motorrommet på bilen, når jeg gir gass under kjøring, kommer det en ganske markant tikking. Denne kommer ikke når bilen står på tomgang, og varierer heller ikke med turtallet, såvidt jeg kan høre. Tikkinga kan vel beskrives som et høylydt armbåndsur, men mye raskere. Jeg merker ingen ting feil med bilen, den går helt fint. Kan dette være den bensinventilen som ligger med luftfilteret? Har ikke hatt tikking som jeg har hørt før, det kom når jeg begynte å bruke bilen igjen etter å ha bygd om eksos og byttet toppdekselpakning. Kan ikke helt skjønne at det skal ha noe med det å gjøre. Er det noen som har hatt tikking i denne ventilen, og kan beskrive hvordan det høres ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 21, 2008 Jeg har også det, spes hørbar om jeg f.eks. ligger på lavt turtall og f.eks. 4 gir, og gir på. Men hører det ellers også da. Jeg har lokalisert meg til at lyden kommer fra under innsuget på de 2 bakre sylindrene, og der ligger oljefilterbraketten. Har spurt litt på Møller, og inni der ligger det en kuleventil som de fra tid til annen bytter. Ikke store jobben, men må jo av med holderen og bytte pakning da. Så sikkert greitt å ta i forbindelse med oljeskift. Jeg har merket med at den tikker markert mer om: 1: Oljen har vært på bilen mer enn 12' km 2: Lite olje...dvs under min... (fy..) 3: Varierer litt med oljetype, tikket mer med forløperen til Castrol Edge enn med Valvoline/Mobil1/Fuchs. Er noen som også har byttet kjedestrammeren på kamakslingene, den ligger helt bak under ventildekselet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...