#1 Skrevet April 20, 2008 Håper det er noen her inne som vet det.. Kjøpte litt små snacks av jonus. Så fikk eg en bensinspumpe med og han sa at den skulle kobles i motorrome osv hvordan , men eg fikk det helt med meg hvordan og kor osv vist dere kjønner. Så eg håper det er noen her inne som har gjort det samme eller har et svar.. Kan jo ringe jonus, men eg tenkte han har sikkert nok av tlf i løpe av en dag så derfor prøver eg her.. Mvh Ole haster litt hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 20, 2008 kan koble den på den slangen som bensintrykksregulatoren ikke er på!.. Koble bensinpumpa mellom bensinrøret og railen på motoren.. En ledning skal til jord og den andre kan du koble til samme signal som orginalpumpa.. Kan ta et bilde vist dt er ønskeli da forklariga mi kanskje er litt rotete! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 20, 2008 haddet vert knas med bilder hehe Mvh Ole 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 21, 2008 kan koble den på den slangen som bensintrykksregulatoren ikke er på!..Koble bensinpumpa mellom bensinrøret og railen på motoren.. En ledning skal til jord og den andre kan du koble til samme signal som orginalpumpa.. Kan ta et bilde vist dt er ønskeli da forklariga mi kanskje er litt rotete! Lyst å slenge ut et bilde/bilder av løsningen din ??? Mvh Ole: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 22, 2008 Fin plass ves siden av orginalpumpa under bilen Det Ble gjort på et 430 kit fra han... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 22, 2008 Fin plass ves siden av orginalpumpa under bilen Det Ble gjort på et 430 kit fra han... her var det to meninger.. Han(jonus) sa at pumpen skulle monteres i motorrommet.. det var derfor eg lurte.. Er ikke orginale pumpen i tanken ??? Det letteste er jo å koble den under bilen som du sier vist ikke pumpen ligger i tanken ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 22, 2008 En fordel med å montere den under bilen, er at du slipper å høre surringa fra pumpa. Men det er ikke noe stress å montere den i motorrommet. Blir jo enklere med tanke på ledningsdraging og slikt. Har gjort dette på en S6 en gang, men har dessverre ikke noe bilde av det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 22, 2008 En fordel med å montere den under bilen, er at du slipper å høre surringa fra pumpa. Men det er ikke noe stress å montere den i motorrommet. Blir jo enklere med tanke på ledningsdraging og slikt. Har gjort dette på en S6 en gang, men har dessverre ikke noe bilde av det. Men det er lurer på vist eg monterer den i motorrommet hvordan gjør man det.. ?? kan altid prøve, men eg spørr for å være sikker.. Mvh Ole 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 22, 2008 Den grønne rundingen er det besninrøret som kommer opp.. en slange derifra og til under bensinpumpa som er merka med rød.. og en derifra og inn på railen som er merka med lilla!? Kanskje du ble noe klokere nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 22, 2008 Den grønne rundingen er det besninrøret som kommer opp.. en slange derifra og til under bensinpumpa som er merka med rød.. og en derifra og inn på railen som er merka med lilla!?Kanskje du ble noe klokere nå Oki.. ble litt kloker. hehe Er ikke akkuratt på nett når det gjelder sånt hehe Kjøpt alt av rør/slanger og koblinger på tess da ??? Eg ville helst koble den på de orginal rørene/slangene eg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 23, 2008 her var det to meninger.. Han(jonus) sa at pumpen skulle monteres i motorrommet.. det var derfor eg lurte.. Er ikke orginale pumpen i tanken ??? Det letteste er jo å koble den under bilen som du sier vist ikke pumpen ligger i tanken ... Var på en URS4 den ble montert under bilen, den har pumpe i tank 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 23, 2008 Hadde pumpe montert ved torpedoveggen på sedanen min. Det ga mye støy inni bilen så det vil eg ikkje anbefale. Er ikkje allverdens med plass i motorommet til pumpa. Er også litt vanskelig med slanger og koblinger siden det orginale er spesielt og det bare er høgtrykkskoblingene til tess som passer. Monterte pumpe på en urS4 for ei stund sia og da fekk eg faktisk tak i en kobling som passer på de orginale rørkoblingne som kommer fra tank. Fikk pressa en stålomspunnet lavtrykkslange på den og det fungerer. Det var hos tess men det er ikke alle som er like glad i det siden det er høgtrykkskobling og lavtrykkslange 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 23, 2008 Var litt mer stress en eg trodde men eg skal no klare det til slutt.. hadde jo vert lettere for min del å kjøpe en ny som gikk ned i tanken hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 23, 2008 De slangen på bilde er bytta ut med stålomspunnede slanger fra tess ja!.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 23, 2008 034motorsport har pumpe som passer...Bolt on.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 23, 2008 Vet dere kas type pumpe jonus leverer til sånn oppsett.. kansje dumt spørsmål uten bilder.. Står ikke noe på pumpen min.. bare lurer hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 23, 2008 Er ikke helt lik bil men her ser du hvordan det er gjort hos meg. Har nå handla meg 044 pumpe som skal i tanken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 23, 2008 for vel prøve meg fram litt.. tror det blir å montere den i motorrommer ja.. kjøpe slanger og koblinger på Tess når eg vet ka eg trenger.. Takker og bukker for ALL hjelp :D Mvh Ole 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 23, 2008 Er ikke helt lik bil men her ser du hvordan det er gjort hos meg. Har nå handla meg 044 pumpe som skal i tanken ser der du har den stålbunde slangen.. Eg skal kobler den på enden av railen vel og opp på pumpen og så kobler eg det røre som kommer bakifra under pumpen vist eg kjønner riktig vel ??? Kansje litt dårlig forklart hehe: flau : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 25, 2008 ser der du har den stålbunde slangen.. Eg skal kobler den på enden av railen vel og opp på pumpen og så kobler eg det røre som kommer bakifra under pumpen vist eg kjønner riktig vel ??? Kansje litt dårlig forklart hehe: flau : Bilde er av en 3b motor og den har ulik fuelrail. Din har bensin inn og ut i samme enden. Retur er den som er skrudd på under trykkreg. Den andre er trykk og denne slangen tar du vekk. Så skrur du på ny kobling og slange på røret fra tank og inn på pumpa. På pumpa er det slangeklemme kobling regner eg med. Så får du pressa en slange som går fra pumpa og inn på fuelrailen. Er litt trangt å komme til å skru der men det går på et vis. Om det står en retur ventil skrudd på den pumpa du har fått så kan du ta denne av. Det fungerer helt fint uten den;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 25, 2008 Tror eg har funne ut en løsning no.. Takker for STOR hjelp her gutter Takker og bukker .. Vet ikke kas pumpe eg har fått med.. hehe Det er skrukoblinger på den pumpen min. kan ta bilde vist dere vil.. Har funne ut at eg bare tar av de orginal røren måler opp kor lange rør/slanger eg trenger å finne noen koblinger som passer sånn at det er bare å skru alt sammen hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...