Anbefalte innlegg

Hei.

Finner mye om autosol&Crome når jeg søker, men ikke noe om aluminium..

Kan jeg bruke autosol og få ett bra resultat på mine "RS4" felger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vil kunne oppnå en bra glans med autosol på aluminium ja.

 

Men, autosol er ganske grovt, så det vil etterlate riper. Skal du høyglanspolere finnes det egne produkter for dette.

 

Hva du bør bruke avhenger av hvordan utgangspunktet ditt er og hvordan resultat du ønsker å oppnå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil at den finishen som er på felgene nå skal skinne mest mulig..

Være helt rene, og ikke tilta seg skit så lett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil at den finishen som er på felgene nå skal skinne mest mulig..

Være helt rene, og ikke tilta seg skit så lett..

 

Prøvd Meguiars sin metal polish for chrom? den bruker jeg på alufelger, synes denne er fin og bruke og blir blank og fint av den hvertfall.. Liten lilla boks med grønt lokk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Finner mye om autosol&Crome når jeg søker, men ikke noe om aluminium..

Kan jeg bruke autosol og få ett bra resultat på mine "RS4" felger?

 

Snakker du nå om ubehandlet aluminium eller "orignal polerte" aluminiumsfelger?

Det er liten eller ingen nytte med Autosol på "orignal polerte" felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Melder meg på denne... Har noen aluminiumsfelger som er polerte(p-slots)... Noen tips til hvordan jeg kan få de bedre? Har til nå bare brukt autosol...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avfetting,såpevann,skyll av,en runde til med avfetting og såpevann, spyl av med høytrykk, bruks så autosol og eller Mequairs sin chrome polish. Funker fint de gangene jeg har vasket felger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Melder meg på denne... Har noen aluminiumsfelger som er polerte(p-slots)... Noen tips til hvordan jeg kan få de bedre? Har til nå bare brukt autosol...

 

Er det klarlakk på de? Hvis det er det så vil du bare gjøre vondt værre med å bruke autosol.

På lakkerte felger, være seg polerte hjul med klarlakk eller "vanlig" lakkerte felger så polerer og vokser man de på samme måte som resten av bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det klarlakk på de? Hvis det er det så vil du bare gjøre vondt værre med å bruke autosol.

På lakkerte felger, være seg polerte hjul med klarlakk eller "vanlig" lakkerte felger så polerer og vokser man de på samme måte som resten av bilen.

Autosol funker best på ubehandlet aluminium det.......dvs. polerte alufelger uten klarlakk (slik som mine for eks.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sniker meg inn i tråden her litt,har lest litt på andre trådr jeg har søkt opp også,men går det greit å bruke Autosol på Crom felger også da,siden dette antageligvis er ekte Crom og skal litt til for og ødelegge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autosol gir lett slipestriper på polert aluminium, men er ok hvis de er lett oksiderte. Meguiars M2805 All Metal Polish er bedre for å pleie og beholde glansen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autosol har jeg brukt myye av. Er perfekt på chrom, og oksidert alu. For å få siste superblanke finishen er vanlige bilpolisher/voks det riktige.

Autosol må ikke brukes på felger hvor det er klarlakk, det vil gi en matt finish i klarlakken, pusser du nok så fjærner man klarlakken.

Dersom man vil fjerne klarlakken på alufelger anbefales malingsfjerner :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det klarlakk på de? Hvis det er det så vil du bare gjøre vondt værre med å bruke autosol.

På lakkerte felger, være seg polerte hjul med klarlakk eller "vanlig" lakkerte felger så polerer og vokser man de på samme måte som resten av bilen.

 

Klarlakken er borte! Bruker autosol nå.. tenkte jeg skulle prøve meg på meg sin all metal polish

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autosol gir lett slipestriper på polert aluminium, men er ok hvis de er lett oksiderte. Meguiars M2805 All Metal Polish er bedre for å pleie og beholde glansen.

Stiller meg bak denne. Pusser opp noen BBS nå. Gikk fra 1500/2000 papir til AMP for hånd, og det ble hur blankt som helst.

Autosol ville laget riper her.

 

Videre kan jeg meddelle at en kompis som driver Dekksjappe har testa AMP på nye felger og kan fortelle at disse beholder glansen mye bedre en ubehandlede felger selv i showroomet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.