Noen tips? Lufte clutch, urquattro

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips å komme med for å få luftet clutchen på en urquattro? Uansett hvor mye jeg pumper så får jeg ikke ut bremsevæske ved luftenippel på slave sylinder. : bråk :

Clutchpedalen smetter til bunns etter 1cm nedtrykk, og må trekkes ut igjen. Noen som vet hva dette skyldes? Clutchen var helt fin, men jeg har i mellomtiden byttet hovedbremsesylinder, bremsevæskebeholder og luftet bremsene.

Alle tips mottas med takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har nettopp gjort dette på min s2. er bare å pumpe å pumpe:p var ikke gjort på 2 min akkuratt:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har nettopp gjort dette på min s2. er bare å pumpe å pumpe:p var ikke gjort på 2 min akkuratt:p

Gikk din pedal også bare rett til bunns, sånn at du måtte trekke den ut igjen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett en slange fra venstre fremre calipter til slavesylinderen.. deretter pumper du saaaaaakte med bremsen til det ikke kommer luft lenger i væskebeholderen. det tar litt tid, men bli helt 100%.

Det du gjør er jo da å sende væska opp igjennom systemet og dytter med deg lufta opp (Som er den naturlige veien for lufta å gå).

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett en slange fra venstre fremre calipter til slavesylinderen.. deretter pumper du saaaaaakte med bremsen til det ikke kommer luft lenger i væskebeholderen. det tar litt tid, men bli helt 100%.

Det du gjør er jo da å sende væska opp igjennom systemet og dytter med deg lufta opp (Som er den naturlige veien for lufta å gå).

Jan Brede

Hah.. genialt.. men clutch'n må luftes "gale veien",ja.. fra slaven og opp..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jan Brede

Har hørt om denne "baklengs" metoden før, får prøve den. Noen som sånn kjappt vet hvilken innerdiameter jeg bør ha på denne slangen? (den jeg har er for kort, og jeg kan ikke måle innerdiameteren på den når jeg er på jobb ;))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter jobb kjørte jeg innom Biltema og handlet meg PVC slange med 5mm innerdiameter, og luftet clutchen slik Jan forklarte over her. Fungerte gull! : smil : Takk for hjelpen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.