#1 Skrevet April 20, 2008 Noen som har noen tips å komme med for å få luftet clutchen på en urquattro? Uansett hvor mye jeg pumper så får jeg ikke ut bremsevæske ved luftenippel på slave sylinder. Clutchpedalen smetter til bunns etter 1cm nedtrykk, og må trekkes ut igjen. Noen som vet hva dette skyldes? Clutchen var helt fin, men jeg har i mellomtiden byttet hovedbremsesylinder, bremsevæskebeholder og luftet bremsene. Alle tips mottas med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 21, 2008 jeg har nettopp gjort dette på min s2. er bare å pumpe å pumpe:p var ikke gjort på 2 min akkuratt:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 21, 2008 jeg har nettopp gjort dette på min s2. er bare å pumpe å pumpe:p var ikke gjort på 2 min akkuratt:p Gikk din pedal også bare rett til bunns, sånn at du måtte trekke den ut igjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 21, 2008 sett en slange fra venstre fremre calipter til slavesylinderen.. deretter pumper du saaaaaakte med bremsen til det ikke kommer luft lenger i væskebeholderen. det tar litt tid, men bli helt 100%. Det du gjør er jo da å sende væska opp igjennom systemet og dytter med deg lufta opp (Som er den naturlige veien for lufta å gå). Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 21, 2008 sett en slange fra venstre fremre calipter til slavesylinderen.. deretter pumper du saaaaaakte med bremsen til det ikke kommer luft lenger i væskebeholderen. det tar litt tid, men bli helt 100%.Det du gjør er jo da å sende væska opp igjennom systemet og dytter med deg lufta opp (Som er den naturlige veien for lufta å gå). Jan Brede Hah.. genialt.. men clutch'n må luftes "gale veien",ja.. fra slaven og opp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 21, 2008 sett en slange fra venstre fremre calipter til slavesylinderen.. deretter pumper du saaaaaakte med bremsen til det ikke kommer luft lenger i væskebeholderen. det tar litt tid, men bli helt 100%.Det du gjør er jo da å sende væska opp igjennom systemet og dytter med deg lufta opp (Som er den naturlige veien for lufta å gå). Jan Brede Har hørt om denne "baklengs" metoden før, får prøve den. Noen som sånn kjappt vet hvilken innerdiameter jeg bør ha på denne slangen? (den jeg har er for kort, og jeg kan ikke måle innerdiameteren på den når jeg er på jobb ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 21, 2008 Etter jobb kjørte jeg innom Biltema og handlet meg PVC slange med 5mm innerdiameter, og luftet clutchen slik Jan forklarte over her. Fungerte gull! Takk for hjelpen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...