#1 Skrevet April 21, 2008 hei. jeg har dårlig gnist på den ene av tre coiler slik at de to pluggene blir helt svarte umiddelbart etter bytte.jeg byttet derfor hele coilrekka men bilen fusker fortsatt helt til jeg får opp turtall. kan det være at motorstyring ikke sender nok/riktig signal(strøm) til coilene????har byttet plugger og kabler og tatt komptest.var da jeg oppdaget at to plugger var sotet og det sitter på samme coil. hvordan ser eventuelt denne motorstyringen ut og hvopr finner jeg den??har hørt under sparkeplate høyre side men usikker.sitter vel en stor blank boks der med 4 kontakter på?er det denne? har også fått høre at motorstyr kan ryke av noe så enkelt som å koble fra batteriet og det har blitt gjort på min og etter det startet denne fuskingen.....please help me... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 21, 2008 Kan vel også være tenningsmodulen din. Den sitter imellom motorstyring - coiler, selve modulen sitter i framkant i motorrommet ditt, venstre side når du står foran. Har en slik liggende om du skulle trenge... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 21, 2008 Kan vel også være tenningsmodulen din.Den sitter imellom motorstyring - coiler, selve modulen sitter i framkant i motorrommet ditt, venstre side når du står foran. Har en slik liggende om du skulle trenge... oki. er det den som coilen går inn på...m to kontakter...hvordan får jeg sjekket ut denne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 21, 2008 er det ingen som har en slik motorstyring liggende??????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 21, 2008 oki. er det den som coilen går inn på...m to kontakter...hvordan får jeg sjekket ut denne Den gir vel ut bare spenning til coilene. Bør være mulig og måle med rett utstyr. Du kan om du ikke finner andre løsninger få prøve en motorstyring jeg har liggende, som er til din motor. Den er ikke til salgs da jeg skal bruke denne selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 21, 2008 Den gir vel ut bare spenning til coilene.Bør være mulig og måle med rett utstyr. Du kan om du ikke finner andre løsninger få prøve en motorstyring jeg har liggende, som er til din motor. Den er ikke til salgs da jeg skal bruke denne selv. ja om den passer hadde det vært helt topp for da hadde jeg fått eliminert hvorvidt det er feilen eller ei.....jeg bor ikke langt fra deg så bare si fra når jeg kan treffe deg du....nr på min hjerne er 0260 002 247 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 21, 2008 Nr du har oppgitt er styringa til girkassa di.(Boschnr og ikke vag) Nr på motorstyringa er 4Q0 906 266, tenningsmodulen har 4Q0 905 351 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 21, 2008 Nr du har oppgitt er styringa til girkassa di.(Boschnr og ikke vag)Nr på motorstyringa er 4Q0 906 266, tenningsmodulen har 4Q0 905 351 jammen åssen ser motorstyringa ut da da..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 21, 2008 Den er under teppe på passasjersida den også.ca 15x15 cm Har flere kontakter inn på seg. Var det nedenfor styringa til automaten den ligger mon tro...husker ikke helt. Kan være vrient og få gulvteppe gått nok unna til å komme til. Hos meg har en idiot bare kappa opp teppet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 21, 2008 Den er under teppe på passasjersida den også.ca 15x15 cmHar flere kontakter inn på seg. Var det nedenfor styringa til automaten den ligger mon tro...husker ikke helt. Kan være vrient og få gulvteppe gått nok unna til å komme til. Hos meg har en idiot bare kappa opp teppet. det lå en som var helt kvadratisk nedenfor ja som var made in taiwan. den hadde masse små tynne ledninger fordelt på en tre fire kontakter i bunnen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...