Rustskader G2 GTI - Verdt og fixe?

Anbefalte innlegg

Heisann, har en 4 dørs gti som jeg er i "tenkeboksen" for å fixe opp igjen, lurer i grunn litt på om det er verdt og fixe den oppat?

 

er litt rust her og der, kan nevne at gulvet er HARDT angrepet av rust. batterikassa frammi er nesten borte

og hjørnene bak samt litt på hjulbuer (svært lite på hjulbuene egentlig)

 

aner ikke helt hvilken modell dette er enda da jeg ikke har noe vognkort på bilen, men tenkte jeg sku sjekke opp rammenr, men tipper 85 eller 86 mod!

 

slenger inne noen bilder av skadene. kanaler og øvrig er jo helt OK sånn som jeg kan se det iallefall :)

 

Høyre hjørne bak:

DSC_4659.jpg

 

Innvendig høyre hjørne bak

DSC_4660.jpg

 

Innvendig venstre hjørne bak

DSC_4663.jpg

 

Hjulbrønn, bare ruststøv i grunn, ikke noe farlige greier

DSC_4664.jpg

 

Venstre Gulvplate: (Høyre er ikke SÅ hardt angrepet, men det er rust der og

DSC_4666.jpg

 

Batterikasse. gått "litt" utover rammevangene og, men dog bare på siden mot motor, ikke noe inni selve vangen

DSC_4668.jpg

 

Nedre Høyre Hjørne. vanlig rustangrep

DSC_4695.jpg

 

Fortsetter neste post, hadde for mye bilder gitt :shf:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Venstre Hjulbue innvendig, der det var mest rust:

DSC_4697.jpg

 

Litt oppunder "skjørtet" : haha :

DSC_4704.jpg

 

Nedre venstre Hjørne, vanlig rustangrep

DSC_4705.jpg

 

Såh, er denne verdt ca 5000 i plater?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må da finnes bedre utgangspunkt enn dette? Dessuten er den SÅ rusta så finner du garantert mye mer når du begynner å skrape og demontere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har gått igjennom det relativt bra mye, og har ikke finni no mer gitt.. eller, er jo det berømmelig tank festet ved påfyllinga da. men det er jo standard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det det så ille da? Har da sett biler værre angrepet enn det der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

til å være en 85 modell, så er det vel egentlig ikke så veldig ille

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ha sett etter en annen. Her ser jeg for meg at du kommer til å sveise og slipe til du blir skikkelig drittlei. Men om du er som Jon Olav Blohm så er det vel ikke noe problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke sveise noe særlig. men pågangsmot har jeg, og læreviljen ligger der! og er jo litt utfordring..

 

men får strippe den helt, skjære bort alt jeg ser av rust og så ta en kikk da! er ikke lange betan til høgger'n iallefall om det bare er å skrote den!

 

sku gjerne hatt en annen en, men desverre strekker ikke pengene til å bare kjøpe en mindre rustete golf i grunn.. å ta det sånn litt etter litt er jo ikke noe problem. ei heller å bruke opp igjen noe plåt og banke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket nedre del av a-stolpen og ramma som møtes under framskjermen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke enda! veit at GTI turbo'n jeg hadde var angrepet der!

 

men skal få flerra av skjermer og dash og ta en kikk.. er'n hel der så er jo mye gjort

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kastet en GTI 16v med mindre rust enn det der....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kastet en GTI 16v med mindre rust enn det der....

 

X2

 

Skal være rimelig sentimentale grunner til å gidde å sveise opp en 2'er med så mye rust.

Har også slengt einsere med mindre rust enn det der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen av dere som har et 4 dørs kaross til rundt 15oo da? kan være dønn strippa :) bare lite rust så skal jeg ta det jeg! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har i hovedsak lyst på 4 dører egentlig, liker look'n, ikke det at 3 dører er så ille. men fortrinsvis 4 dørs

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen av dere som har et 4 dørs kaross til rundt 15oo da? kan være dønn strippa :) bare lite rust så skal jeg ta det jeg! :)

 

Hadde for 1 mnd siden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde for 1 mnd siden...

 

GAH! typisk my luck!

 

men, ringer han som har karossen lengre opp her, høre litt med han! fikk en akseptabel pris på den så

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GAH! typisk my luck!

 

men, ringer han som har karossen lengre opp her, høre litt med han! fikk en akseptabel pris på den så

 

Tipset deg da men da skulle du ikke ha GTI pga forsikring ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. det husker jeg ikke.. må få gjort noe med minneverket mitt, svikter om dagen. på mange områder

 

G60, gti og gti16v er på 4300,- ansvar på meg i året.. var ingen forskjell mellom de forskjellige

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.