Anbefalte innlegg

Det har regnet kraftig det siste døgnet og periodevis den siste uka.. kjente på teppet baki baksetene i dag når jeg skulle hjem fra jobb og når jeg trykte litt på teppet så seg det vann ut fra teppet.. jeg vet at takluka ikke er helt som den skal (tåler ikke høytrykks vask) men dette kommer ikke oven ifra. kommer desverre fra undersida.. ingen av setene er våte, det er bare i hjørnet bak førerstolen mot opphøyningen i midten.. er det noen "gummipropp" av noe slag i det området der som kan være morken? tviler på at det er noe rusthull egentlig.. men uten bukk er det ikke så lett å finne noe..

noen som har noen erfaring?

og hva bør gjøres?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En "vanlig" plass det kommer lekkasjer på er fra luftinntaket til kupevifta. Hvis bilen har stått litt med nesa opp renner det bort bak der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke stått med nesa opp nei... irriterende er det vertfall :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kenneth Jensen

En "vanlig" plass det kommer lekkasjer på er fra luftinntaket til kupevifta. Hvis bilen har stått litt med nesa opp renner det bort bak der...

Hvilken ende av bilen som har pekt opp, har ingen betydning. Blir dreneringen tett, så..... Spørs hvor godt pakningen dekker opp mot panseret om vannet renner ut foran, eller ned i vifta og inn i bilen. Dette skjedde nettopp hos meg også. Og bilen min står alltid parkert i en bratt nedover bakke. Grunnen til at det blit vått bak er at det renner dit når du gasser! Sjekk dreneringene dine under viskerne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dreneringer under viskerne? er det noe der også da? for viss det hadde vært dreneringene i takluka så hadde jo setene vært våte også... og jeg har ikke kjent at det er vått fremme ved beina mine... bare under førersetet og bakover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, den dreneringa som er i det "rommet" nedfor frontruta. Hvor viskermotor, kupe-vifte, hjerne osv... står. I bunnen på det rommet der, er det en dreneringspropp. Sannsynligvis med en helt teit utforming, som gjør at den går tett veldig lett. Sjekk den du!

En annen ting kan jo vær varmeregistret i varmeapparatet, men da merker du jo fort om du har dugg/fukt istedet for varme i varmeapparatet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har værtfall ikke dugg/fukt isteden for varme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er den beste metoden å få ut vannet fra teppet på? har prøvd å tørke med hånkle og har kjørt med varme apparatet på full guff i hele dag... hjelper ikke stort... tips og tricks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen

hva er den beste metoden å få ut vannet fra teppet på? har prøvd å tørke med hånkle og har kjørt med varme apparatet på full guff i hele dag... hjelper ikke stort... tips og tricks?

Prøv få løftet teppet fra dørken slik at du får bort fukten under teppet. Blir det samme som om du søler vann på duken du har på stuebordet, det blir ikke tørt bare ved å tørke oppå duken;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet... men var som jeg fryktet... må begynne å "demontere" på interiøret...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et vanlig lekkasjested er fra vinduene/dørene om du har 5-dørs. Dvs vannet som renner ned langs vinduet og inn i døren kommer ikke ut igjen i bunnen slik det skal pga tett dreneringshull og renner så inn i bilen gjennom bunnen på dørtrekket.

Sjekk om hullene i underkant av bakdørene (alterntivt fordørene også) er frie og at vannet renner ut der om du heller vann på vinduet. Også lett gjenkjennlig om bunnen på dørtrekket er vått ;)

Dette er det vanligste problemet på Golf II, men jeg er ganske sikker på at det er samme patent på III'ern også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 2dørs men jeg skal sjekke dette allikevel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen en komplett skisse over alle dreneringspunkter på Mk3?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet hvor dreneringspunktene er? hadde ingen hull i dørken... får vel begynne å demontere interiøret i morgen... :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.