Anbefalte innlegg

Heisann. Har nede begge fjærbeina fremme i forbindelse med senking av bilen. Fant ut at det ligger ett lager inni toppen. Ser ut som ett stort kulelager i plast. Er dette noe som bør byttes? Sleit som faen med å få det ned, så jeg bytter det hvis det kan være en fordel.

Fjærbeinslageret (Det heilt på toppen) kan vel byttes med bilen på bakken? Uten å demontere noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kulelageret du fant er det som går at fjærbeinet kan svinge fritt mot støtdempertårnet. Om det gamle løper fritt og ikke er skadet så er det bare å bruke det opp. Pass på at det kun passer én vei og har noen spor i seg som passer mot tre tapper oppi der, setter du det feil så knuser du det. Fjærbeinslageret kan byttes med bilen nesten på bakken, det kan være lurt å heise hjulene såvidt fra bakken. Lageret har nemlig camberjustering (så pass på hvordan det gamle satt) og det er bra med spenn i støtdemperstangen når bilen står på hjul. Stangen smeller inn mot midten av bilen og du klarer ikke å rikke på den med håndmakt om bilen hvilker på hjulene foran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørres ut som du har god peiling på disse bilene du. Nesten hver gang jeg lurer på noe er det du som svarer først! :) Så masse takk for hjelpen! :) Da tror jeg bare at jeg setter i lageret igjenn. Det beveger seg ganske greit, og er ingen skader i det. Så nå "gleder" jeg meg til å montere det igjenn... Har gjort det en gang før, så jeg håper det går litt fortere denne gangen! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, jeg har hatt én 200 20v og to 100 10v, så det er ikke mye på disse bilene jeg ikke har skrudd på :P

Det er ganske enkelt hjuloppheng å skru på heldigvis, selv om gammel skitt og rust ofte gjør sitt for at skruer skal sitte som fy :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan tro jeg sleit med å få løst styreleddene... Sko sett muttrene på de etterpå. Men stor nok hammer og masse varme gjør susen etter hvert det! ;)

Heldigvis de to tingene jeg skikkelig sleit med da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.