#1 Skrevet April 21, 2008 Hei. Merket noe rart nå, motoren sluttet å dra på 3500rpm, ble bare skikkelig daff.. Har i det siste hatt litt tregstart problemer (2 sek "chinning" ), og idag tidlig gikk ikke bilen skikkelig de første 50 meterene, bare hakket når jeg skulle kjøre.. Kan det være noe så enkelt som at bensinmåleren fjusker litt, og jeg holder på å kjøre tomt? Vet måleren har vært litt på styr tidligere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 21, 2008 Har du lite bensin på tanken da? Hehe Kan være pluggene dine som begynner å bli slitene også Siden den slutter å dra rundt 3500 så ville jeg nesten tro det var noe tenningsrelatert Hvordan slutter den å dra da? Hakker det og det skjer ingenting ved gasspådrag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 21, 2008 Njanei, har kjørt 65-70 mil siden jeg fyllte full tank, snittforbruk på 10,4.. Kan jo prøve å fylle på litt da.. Har ikke testet bilen noe mer, merka det 100 meter fra leiligheten.. Men i og med at den har vært rar tidligere.. Og en annen ting, kjenner bensnlukt når jeg gir på.. Og jeg ser noen dråper olje eller bensin langs veien i sentrum, og mistenker at det er min bensin, siden det lukter når jeg gir på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 21, 2008 Pappa har vell rett i det at jeg alltid tenker det værste.. Satt meg i bilen og trilla til bensinstasjonen nå, og hakket avgårde der jeg måtte bruke motor, fyllte opp litt og da gikk den fint Så da er bensinmåleren feil.. Noe den har vært siden jeg tappet av bensintanken litt for å komme til å bytte en del på pumpa.. Lurer på om måleren viser feil fordi det er tett i den plast-saken som bensinretur ifra motor kommer inn på.. Er vell den som gjør at pumpa får ta bensin ifrå alle "delene" av tanken, og holde bilen like tung på alle sider liksom.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...