#1 Skrevet April 21, 2008 jeg har gått til innkjøp av en 90 mod audi 80 coupe 2.0l det jeg lurer på er vilke motorer jeg kan putte oppi der. passer det med en s4 maskin? 2,3l turbo. går dette på den originale girkassa osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 21, 2008 Enkeleste ombygging må evt være en 1.8T, men det beste er å kjøpe en ferdig bil. En S2 virker kanskje dyrt, men innen du er ferdig med en ombygging så har det kostet mye det også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 21, 2008 Enkeleste ombygging må evt være en 1.8T, men det beste er å kjøpe en ferdig bil. En S2 virker kanskje dyrt, men innen du er ferdig med en ombygging så har det kostet mye det også er ikke prisen det kommer ann på. det jeg lurer på er om en s2 eller en s4 motor passer, i fester og gir osv. er jo en framhjulsnapper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 21, 2008 Er vel firer du har? Da må du flytte motorfester osv. Forresten er S4 motor 2.2l;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 21, 2008 er ikke prisen det kommer ann på. det jeg lurer på er om en s2 eller en s4 motor passer, i fester og gir osv. er jo en framhjulsnapper. Nei ,2.2l R5 har andre motorfester , disse må kappes bort og sveises inn på ny..... Kassa er vel også forskjellig , senere B4 har vel samme bolt mønster..... Så som Roger foreslår , og en 1.8T vil være et bedre alternativ...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 21, 2008 Jeg har bygd om 2.0E audi 80 til 2.2 20VT og 2.0E audi 80 til 1.8t.Trenger ikke å flytte eller sveise en dritt,bolt on.Kjør på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 21, 2008 Jeg har bygd om 2.0E audi 80 til 2.2 20VT og 2.0E audi 80 til 1.8t.Trenger ikke å flytte eller sveise en dritt,bolt on.Kjør på. B3 eller B4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 22, 2008 B3 eller B4? jeg har en b3, med firrer motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 22, 2008 Er det noen som har prøvd det før egentlig? Coupe følger jo ikke alltid utviklinga mellom modellene (B3-B4 osv). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 22, 2008 vis jeg skal formulere spm. mitt litt annerledes, vilken (vilke) motorer kan jeg putte oppi min 90mod 80 coupe b3 (2,0l) uten og bygge om motorfester osv. helst en turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 22, 2008 1,8T 5tegn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 23, 2008 1,8T fra passat og a4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 23, 2008 vis jeg skal formulere spm. mitt litt annerledes, vilken (vilke) motorer kan jeg putte oppi min 90mod 80 coupe b3 (2,0l) uten og bygge om motorfester osv. helst en turbo Et kontrollspørsmål : Har du motorfestene festet i rammevangen eller i traversen? Ble litt usikker på dette med om Coupe er lik B3 eller B4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 23, 2008 Et kontrollspørsmål : Har du motorfestene festet i rammevangen eller i traversen? Ble litt usikker på dette med om Coupe er lik B3 eller B4. I traversen ser det hvertfall ikke ut som det er noen fester. Under "Festedeler for motor og girkasse" finner jeg bare hullbildet på kassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 23, 2008 men da passer en 1,8 turbo fra passat og a4 da? skal bestille en motor fra tyskland se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 24, 2008 Har du fester i rammevangen passer vel det meste av 5'ere og nye 4'ere ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 25, 2008 Har du fester i rammevangen passer vel det meste av 5'ere og nye 4'ere ja hmm, det er jeg ikke sikker på, er en b3, men har b4 panser og skjermer osv. har også b4 frontplate med vifte osv. skal sjekke om det er noe fester i den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...