#1 Skrevet April 21, 2008 Hallo. Har endlig montert 16v scirocco motor med AC,i min 85 mod. golf 1 cab,men ikke alt er som det skal.Motoren starter lett,men går høyt på turtall ca.3500rpm.Da jeg kobler i fra tomgangsstabiliteringsventilen,synker turtallet tilnærmet det normale men er ustabilt.Er dette en koblinsfeil eller komponentfeil?(har brukt det orginale el. nettet,bortsett fra tenningsmodulen ,dette er org.16v.Er alle tilkoblingsstikkene på høyre side av toppen (fire stk.)vann temp.givere?,en går ivertfall til tenningsmodulen tror jeg. Giver i bakkant av motor brukes til oljetemp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 21, 2008 Tomgangsstabilisatoren fungerer på en annen måte på 8V enn på 16V. Hadde nøyaktig samme problem på min i sin tid. Jeg valgte å koble den fra og heller bare justere opp tomgangen vha. justerinsskruen på gasspjeldet. Det beste hadde vært å brukt et komplett ledningsnett fra en KR, ettersom 16V-fordeleren ikke har sentrifugaljustering av fortenninga. Dermed vil du aldri få korrekt fortenning annet enn innenfor et meget snevert område, så lenge du bruker tenningsnett fra 8V (til tross for at du bruker tenningsmodul fra 16V). Da regner jeg altså med at du ikke har hjernen som tenningsmodulen sitter på hos KR. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 21, 2008 Bruker komplett tenning fra 16v,med hjerne.Kom til å tenke på at jeg KAN bruke 8v tomgangsregulatorene.Den ene regulatoren øker turtallet når AC kobles på,den andre stabilitererturtallet til over 700rpm .Prøver dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 21, 2008 En slett ikke dum ide. Fikk aldri prøvd dette, så jeg er litt småspent på resultatet:). Du sparer deg i alle fall for mye bry med tanke på tenning når du har fått tak i KR-hjernen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...