#1 Skrevet April 21, 2008 Har 4 stk 17toms BBS 2 delte felger som er originalt ekstrautstyr til VW. Lakken på ytterringen har flasset av på alle 4 felgene, så de er stygge som bare det.. Er det noen her som har pulverlakkert 2 delte uten å skille de? Brukes som vinterfelger, så er ikke så fryktelig nøye om de blir helt strøkne.... Mvh Bernhard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 22, 2008 Du kan jo ringe dette nr. og spørre. Det er jo heller ikke så langt unna deg. Opems Pulverlakkering Telefonnummer:97 58 90 17 Telefaks:64 94 59 61 Besøksadresse:Brekkeveien 19 1430, Ås Epost:tgopem@hotmail.com Kontaktperson:Tor Gunnar Opem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 22, 2008 Takk for det, da gjør jeg ett forsøk på det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 28, 2008 Vi driver med pulverlakkering av stålvarer på fabrikken. Det området som ikke skal ha lakk må maskeres men noe som ikke smelter. Det som skal lakkeres skal gjennom en herdeovn som holder ca 230 grader. Ser ikke helt for meg at det blir en enkel affære å få det bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 28, 2008 Enkleste og beste (?) er nok bare å lakkere hele felgen og ikke ta hensyn til at den er delt. Skal du ha pen ytterring må den pollerest opp og da er det ikke noe særlig å bruke de som vinterfelg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 28, 2008 Var litt av planen å lakkere opp hele felgen, men åssen blir det seendes ut der hvor felgen er delt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 28, 2008 Problemet er vel om pakningen mellom lagene tåler den høye temperaturen? Jeg lurer også på dette med maskering for høye temperaturer og sandblåsing. Da jeg har et sett med felger jeg gjerne skulle ha pulverlakkert senter, men beholde den polerte kanten. Noen med erfaringer på dette området, mine felger er bare "fake" delt så her vil det ikke være noe problem med pakning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 28, 2008 Har ikke bilder av mine 3 delte felger som er gjort det samme med, men det ser helt greit ut, blir ikke nødvendigvis noe styggere enn med helstøpt felg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 28, 2008 Der jeg skal pulverlakkere mine felger har de i alle fall en spesialmaskeringstape, så da forblir i alle fall kanten polert:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 28, 2008 Vi lakket nettopp noen ASA 2 delte felger, men da ble hele felgen lakket da. Visst du ikke skal lakke kanten kan du bruke en maskeringstape som tåler varmen i herdeovnen. Og du får også tak i pulverlakk som blir meget identisk med chrome. Laget en prøve på jobben i dag med noe ny lakk som ble ganske bra;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 28, 2008 Vi lakket nettopp noen ASA 2 delte felger, men da ble hele felgen lakket da.Visst du ikke skal lakke kanten kan du bruke en maskeringstape som tåler varmen i herdeovnen. Og du får også tak i pulverlakk som blir meget identisk med chrome. Laget en prøve på jobben i dag med noe ny lakk som ble ganske bra;) Kan du legge opp bilde, og hva tar du for en slik jobb på 4 felger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...