Anbefalte innlegg

Prøvekjørte bilen i natt med ny n75H ventil.. Og merket at den slurte en del på høye gir.

Regnet jo med at dette ville komme. Er vel ikke problem å kjøre den rolig en stund, men har hørt at det kan være skadelig for svinghjulet?

 

-Hvor bør jeg handle, hva bør jeg kjøpe?

Har sett på Spec clutcher fra Velox:

http://www.veloxmotor.com/index.asp?case=show_article&articles_category_id=109

 

Er vel di samme som de har på 034.com?

Skal jeg ha steg 2 -Skal på 1,8T med K04.

 

Tenkte vel jeg slapp unna med å bytte trykkplate, men det er vel kanskje like greit å bytte hele hopprennet.? Kreves det mye spes. vertøy for å bytte, er det vanskelig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger sentreringsverktøy, og det følger med clutchen, sammen med nytt utløserlager. Ellers trenger du kun det verktøy som normalt trengs for å bytte clutch.

 

Steg 2 clutchen som du nevner er like snill som den originale clutchen i bruk, selv om den holder høyere dreiemoment. Lamellplaten er laget av kevlar, som har svært lang holdbaret. Trykkplaten på SPEC clutchene er forsterket, men har utveksling slik at pedalen blir like lett som tidligere. Clutchen passer også godt til lettere trimmede motorer, eller motorer som trekker tilhenger/campingvogn.

 

Er dette noe å satse på, finnes det alternativer? Koster 5600 for en steg-2 clutch.

Vil Sachs-clutchene kjennes tyngre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får det vel mye billigere fra 034motorsport vel? 500$, altså 2500,- kroner og så kommer frakt osv i tillegg. 034 sender jo alltid tingene med lav verdi, så godsnakker du med dem kan de vel sende det som gave fra privatperson med verdi under 1000 kroner, og da slipper du moms og tollgebyr. Frakten til norge er nok ikke så ille, og dermed har du spart masse iforhold prisen du nevner over.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

snakka med Dan på 034. -Han anbefaler stage 3+ fra Spec.. Så denne blir vel bestilt snart.

kanskje litt annet stasj også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor anbefalte han stage 3+? Bare lurer fordi jeg selv må ha ny klutsj snart og tenkte å kjøpe derfra jeg og. Jeg har jo og 1,8T med K04 osv, så vi har vel rimelig likt oppsett. Maks man kan få ut av det er jo 250hk. Trenger man stage 3+ til det? Bilen forblir like kjørbar med det osv? Jeg har lurt litt på stage 2+. Men du har jo en A6 som veier litt mer enn min A4 osv, så kan jo være du har mer behov for kraftig klutsj enn meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Pål.

Dette var det han skrev til meg:

The stage 3 is a bit rougher as far as pedal feel... It bites in quick and hard. The Stage 3+ on the other hand, has a smooth engaging feel like the stage 2, with ever so slightly firmer pedal pressure than stock, and ridiculously durable. It is the best clutch SPEC makes. If you don't ever plan on upgrading the turbo past a k04, the stage 2 should manage quite well.

 

Kanskje han har skrevet feil? Kanskje han mener 2+?

Jeg har ikke noe imot en litt hardere pedal..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har SPEC Steg 3+,pedalen er den samme mtp hardhet og den er litt bråere enn org men ikke mye. Anbefales! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spec 3+ er vel også spesiellt anbefalt om man har Quattro :) Tålte visst veldig mye sluring :)

Så er vel 3+ man burde ta om man skal ha clutch som tåler juling! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Spec 3+ og lettvekt svinghjul på min Golf IV Gti. Dette fungerte ypperlig, samme hardhet på pedalen, men mye kjappere opp og ned på turtall på grunn av svinghjulet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Spec 3+ og lettvekt svinghjul på min Golf IV Gti. Dette fungerte ypperlig, samme hardhet på pedalen, men mye kjappere opp og ned på turtall på grunn av svinghjulet.

 

Apropos svinghjul.. -Står jeg i fare for å skade svinghjulet nå med den halvkokte clutchen jeg kjører med?

Kjører jo for å unngå slipp på clutchen, det skjer vel kun på fullt pådrag. Bestiller 3+ ganske snart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Spec 3+ og lettvekt svinghjul på min Golf IV Gti. Dette fungerte ypperlig, samme hardhet på pedalen, men mye kjappere opp og ned på turtall på grunn av svinghjulet.

 

Mye kjappere på tomgang da? Var det noen forskjell i ytelser? Var det lettere å kvele motoren i kryss osv som følge av det lette svinghjulet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått på den stage 3+'en? Hvordan var den isåfall? (Tenker på kjørbarhet ved start fra stillestående)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Pål.

Dette var det han skrev til meg:

 

 

Kanskje han har skrevet feil? Kanskje han mener 2+?

Jeg har ikke noe imot en litt hardere pedal..

 

Steg 3+ fra 034 er vell oppgradert fra 228mm til 240mm svinghjul. Derfor en "mykere" clutch etter hva jeg har forstått. Hva med en samlebestilling på clutch fra 034? Jeg skal ha en 3+ med 240mm billet steel svinghjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samlebestilling høres ikke dumt ut. Det er vel heller ikke nødvendig at alle kjøper samme stage for at vi skal få kvantumsrabatt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den clutchen passer vel fint en 1.8tq 1996 vel?, isåfall så har jeg og lyst til å bli med på gruppekjøptet der..

 

Mvh Stian S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke fått handlet clutch enda..... Så si i fra om det blir gruppekjøp!..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.