Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på om noen har bilder av mellomrommet mellom dekket og skjermen på golf2 med 9x16"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen bilder men kan bekrefte det subber.. har grei strekk på dekka med men er kun den kanten som går inn på skjermen som tar borti da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme problem.. men jeg har slått og valset denne kanten helt opp til bredderne.. så har ca 2cm klaring mellom dekk og skjermkant.. men subber.. det kan også ha noe med at jeg har et mykt senkesett da men:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du justerbart senkesett da? Da går det fint:) Jeg hadde 9x16" på min golf 2. Subba ikke selv om den var veldig lav. Må bare få bilen stiv nok :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke det.. kjører på Fk senkesett som er endel år gammelt.. så den er ganske myk.. men har skaffet meg en avtale på v-maxx så det kommer på snart

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke det.. kjører på Fk senkesett som er endel år gammelt.. så den er ganske myk.. men har skaffet meg en avtale på v-maxx så det kommer på snart

 

har 9*16 med mye senk jeg subber ikke!

endret bilde 1.JPG

IMG_1983.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kapp litt i buene,så slipper du subb. Enkelt og greit,om du har breddere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er min med 9x16, ET10 bak og ET15 foran. 215/35.

Bilen er senka ca 90mm foran og 100mm bak. Kw V2

 

Subber INGENTING med full bil... (4 stk)

 

IMG_2939Medium.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er min med 9x16, ET10 bak og ET15 foran. 215/35.

Bilen er senka ca 90mm foran og 100mm bak. Kw V2

 

Subber INGENTING med full bil... (4 stk)

 

IMG_2939Medium.jpg

 

Snakker vi kraftig voldtekt med vinkelkutter ? :P

 

 

Var selv ute med vinkelukutteren i stad, saa naa fikk jeg skrudd den ned 20mm til fremme : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å så sinnsykt lav den bilen din var da Pål!: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppskriften på 9x16 felger på golf 2/jetta 2 er vel som pål har skjønt, 215/35 dekk i riktig type smalt dekk, passe stivt understell og litt mod av hjulbuer. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

(Stjal dette fra en paa forumet her) Saa bare finn frem vinkelkutteren :)

2ernforum2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde sånn med min + framskjermene som på bildet til Espen over her. Men hadde 215/40 dekk på.. Hadde hjulpet mye med 35 profil på dekka..

 

DSC00484.jpg

 

DSC00524.jpg

 

DSC00542.jpg

 

DSC00878.jpg

 

DSC01214.jpg

 

DSC01525.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvor god klaring har/hadde dere mellom dekk og skjermkant? Jeg har ca 2cm nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvor god klaring har/hadde dere mellom dekk og skjermkant? Jeg har ca 2cm nå...

 

Jeg har ikke sjangs til å få putta lille fingeren mellom en gang, og da er det trangt:p hehe

 

Har kutta foran, men kun banka med slager bak:)

 

Alt går på bare du vil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke sjangs til å få putta lille fingeren mellom en gang, og da er det trangt:p hehe

 

Har kutta foran, men kun banka med slager bak:)

 

Alt går på bare du vil..

 

Ser et jeg har mye mer å gå på ja.. bare å skaffe nytt senkesett og få montert spacerne nå så blir det bra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 9*16 ET15 med 205/40 dekk, og har aldri subba med min.. Kv2 godt skrudd ned, skal prøve og huske og ta bilde en gang..

 

Hadde 4stk inni, 100kg stereo baki, og bilen full av svenske-øl og kjøtt:p subba ikke!

 

Hadde aldri trodd det skulle gå, men det gjorde det;) Men veldig sjelden jeg kjører med folk i baksete, redd for subbing og møkk i hele bilen etterpå: rolleyes

 

Så mitt råd, kapp buene, senk laaavt og dropp og ha folk baki;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å bøte på subbeproblematikken fram til gewinden kommer kan du montere fjærveisbegrensere (i PU, ettersom dette ikke mases i filler når de gjør jobben sin) som du tilpasser lengden på.

 

Det helt klart beste hadde vært å sveisa på Einser-hjulbuer lenger ut før du lakka. Da hadde du sluppet å kjøre med breddere (for det er jo som kjent slik at "only steel is real";)). For OT'en sin skyld kan det nevnes at jeg har null problemer med subbing på Einser-Golfen min med 8,5X15 ET 14 - selv med feriepakka bil med to mann og "lagom" humpete Autobahn i grei hastighet (og på Einser er det dårligere plass enn på G2). Men jeg har sveisa på rephjulbuer 1,5cm lenger ut (og samme bredden foran som bak). Ettersom jeg ikke regner med dette er noe tema for deg blir løsninga mer i retning det Bjørnar skriver ovenfor. Dersom du har handla en kvalitativ gewinde (type H&R, KW eller FK Köngigsport/Silverline X) kan det hende at subbinga vil avta betraktelig. Med en billigere gewinde, type Supersport eller VMaxx vil du ikke få stive nok dempere bak annet enn at det fremdeles vil subbe. Men det er mulig du kan berge deg på at disse har såvidt lite fjæringsvei (pga. lange demperhylser) at du slik kan unngå subbing.

 

Jeg ville uansett ikke ha satt vinkelsliperen i hjulbuene før jeg hadde gewinden på bilen. Først da ser du hvor mye du må ta/om du i det hele tatt behøver å kappe bort noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.