#1 Skrevet April 22, 2008 I rommet mellom motoren og kupéen, under regndekslet, sitter det et digert luftfilter, som jeg antar er til inntaket til ventilasjonen. Det er sylindrisk, ca. 20 cm i diameter og 30 cm langt, ligger vannrett omtrent rett foran passasjersetet, og er festet med to 10 mm bolter. Dette er *ikke* innsugsfilteret, det er flatt og ligger i en boks på høyre side av motorrommet. Jeg har ikke klart å finne dette filteret noe sted på vagcat.com, og Torshov finner det heller ikke i Norsk Bildelkatalog - det eneste filteret de fant var pollenfilteret, som er flatt. Er det noen har som skjønner hva jeg snakker om, og kan fortelle meg hva dette filteret er og hvor jeg får tak i et nytt? Det er nemlig fullt av skitt, og jeg liker ikke helt tanken på å puste gjennom det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 22, 2008 Ta et bilde av det om du kan. Lettere å prøve å gi deg et godt svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 22, 2008 Det er filteret til luft inn i varmeapparatet, har det samme selv. Antar det er en form for pollenfilter. Går ann å spyle det rent med vann.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 22, 2008 Ta et bilde av det om du kan. Lettere å prøve å gi deg et godt svar. Your wish is my command... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 22, 2008 Har S4 dette filteret også?Har faktisk ikke sjekket om jeg har dette filteret,kan det føre til dårlig lukt inne i bilen pga skittent filter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 22, 2008 Det er filteret til luft inn i varmeapparatet, har det samme selv. Antar det er en form for pollenfilter. Det var det jeg mente i utgangspunktet, men både Norsk Bildelkatalog og VAGCAT viser et helt annet filter... Går ann å spyle det rent med vann. Spørs om det blir rent nok etter X antall år uten vedlikehold? Jeg antar at det etterhvert blir fullt av asfaltstøv og diverse annen dritt som ikke uten videre lar seg skylle vekk. Noen som vet hvor man kan få tak i nytt filter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 23, 2008 Gå på møller å kjøp det. Er forskjellig filter om du har clima eller ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 23, 2008 Her er det som kommer opp i ETKA: b 443 819 439 --> Filterinnsats for støv- og pollenfilter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 23, 2008 443 819 439 --> Filterinnsats for støv- og pollenfilter. Takk. Av en eller annen grunn finnes ikke den delen i VAGCAT... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 23, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...