Navigasjon tar ikke mot GPS-signal

Anbefalte innlegg

Onkelen min har en 2003-modell Allroad med navigasjonssystem. Denne har mistet GPS-signalet for en tid siden, og går jeg på menyen viser den at det er massevis av teoretisk tilgjengelige signaler, men ingen mottak. Jeg gjetter på at antennen er gåen siden en reset av navigasjonsenheten ikke hjalp og jeg har lest litt om antenner av dette slaget som slutter å virke. Bilen har antenne på taket sammen med radioantennen.

Noen som har erfaring og kan bekrefte/avkrefte min mistanke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada.. Trykket feil.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt vanlig feil på Audi (og VW også tror jeg) med kortslutning i takantennen ja.... :)

sjekket med feil på vag-com?

prøv med en sånn GPS mus evt, de skal ikke koste mer enn et par hundrelapper (har flere liggende hvis du ikke finner i nærheten...)

PS: bare ikke spør møller om å bytte GPS antennen, det kan bli litt dyrt... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hah, bestillte feil antenne fra usa, bestillte på nytt fra .de istad som det sto spesifikt at passa til min navi.. sjekka for morroskyld på møller også for orginal antenne, 3500.- for sokkel og pisk.. LATTERLIG!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hah, bestillte feil antenne fra usa, bestillte på nytt fra .de istad som det sto spesifikt at passa til min navi.. sjekka for morroskyld på møller også for orginal antenne, 3500.- for sokkel og pisk.. LATTERLIG!

At det er latterlige priser ja, jeg måtte ut med 600 kr for en drivknute mansjett. i tyskland koster den knapt 20EUR.

Jeg skjønner ikke hvordan det går an å forsvare en prisøkning på 200% på transport fra tyskland til norge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ringte bilomsetningen i arendal, de klarte faktisk ikke særlig mye bedre pris enn møller på akkurat disse delene, så det kan være VAG i tyskland som faktisk er sinnsykt dyre på akkurat disse delene.. Andre deler jeg sjekket pris på var de veldig konkurransedyktige på, så her er det VAG i tyskland som er helt sinnsyke, på deler som tydeligvis har en tendens til å ryke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min takantenne røk. Har montert en slik mus som funket minst like godt som den originale på taket. Dette når den står montert inne i dashbordet også.

Etter jeg fikk montert ny frontrute type solar(S6) eller noe slikt virker nesten ikke denne antenna? Noen som har noen tips om dette? Kan frontruta sperre for signalene eller er det bare tilfeldig? Kristoffer, har du en mus å selge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Onkelen min har en 2003-modell Allroad med navigasjonssystem. Denne har mistet GPS-signalet for en tid siden, og går jeg på menyen viser den at det er massevis av teoretisk tilgjengelige signaler, men ingen mottak. Jeg gjetter på at antennen er gåen siden en reset av navigasjonsenheten ikke hjalp og jeg har lest litt om antenner av dette slaget som slutter å virke. Bilen har antenne på taket sammen med radioantennen.

Noen som har erfaring og kan bekrefte/avkrefte min mistanke?

Jeg hadde en 2003 Seat Leon med navi, her var antennen ødelagt og mottok ikke signaler. Om bilen er mindre enn 5år gammel så kan det tas på bilens reklamasjonsrett (det fikk jeg):) Du kan bare be møller sjekke når i 2003 den ble kjøpt, om du er heldig så er den kjøpt mellom mai og desember i 2003. Da får du det på reklamsjonsretten (så fremt du ikke venter til bilen overstiger 5år):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.