Hvilke tennplugger til min 2.8 V6?

Anbefalte innlegg

Skal snart gjøre en bestilling fra autohausaz.com, og tenkte jeg skulle kjøpe med et sett tennplugger. Spørsmålet er bare, hvilken type skal jeg kjøpe? De har 4 forskjellige typer Bosch, samt en type NGK. Delekatalogen har bare en type NGK. Hvilken type er best?

Motorkoden min er APR, uten at det spiller noen rolle. Samme pluggen for alle '99 2.8 V6-motorer.

http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=iootds3cihnsxl55jw1asc55&makeid=800002@Audi&modelid=1352539@A6%20QUATTRO%20&year=1999&cid=25@Ignition%20Parts&gid=7212@Spark%20Plug

Prisforskjellen er helt latterlig. Gromstad Auto (Arendals Audi-forhandler) skal ha ca 1000 kr for 6 NGK tennplugger. Hos Autohausaz så kommer den dyreste typen på hele 318 kr...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har meninger om dette? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hva NGK-nummer er, men originaldelenr 101 000 067 AA er de beste til disse motorene:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er den best? Fordi det er den eneste som står oppført i delekatalogen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, tror ikke de står oppført i katalogen til disse bilene engang.

Grunnen er at disse motorene, 2.4 og 2.8, har problemer med nedsoting av plugger, som igjen fører til startvansker og fusking. Nummeret jeg oppga er det vi bruker på disse motorene da de som står oppført ikke er gode nok.

Ulempen er at de er fantastisk dyre i Norge, så dersom du finner dem billigere i statene så er jo det fint for deg..;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp det at de er så billige i statene er grunnen til at jeg vil bestille, men hvis jeg ikke vet hvilket NGK-nummer de har, så blir jo det litt vanskelig. Kan jo stikke innom Audi-pushern i morra og sjekke om de har pluggen i hylla. Da er det jo enkelt å lese av nummeret på dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp det at de er så billige i statene er grunnen til at jeg vil bestille, men hvis jeg ikke vet hvilket NGK-nummer de har, så blir jo det litt vanskelig. Kan jo stikke innom Audi-pushern i morra og sjekke om de har pluggen i hylla. Da er det jo enkelt å lese av nummeret på dem.

Send meg en PM i morgen på dagtid, så kan jeg sjekke for deg. Vi har dem ihvertfall i hylla;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig er det ikke værre enn å google littegranne : smil :

101 000 067 AA heter NGK BKR6EQUPA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.