Anbefalte innlegg

Hei!

Skal igang med en totalrenovering av bilen, S6 96`avant. Skal begynne med understellet. tanke er at den skal bli "nybil" tilstand på understellet. Hva bør jeg bytte av deler forutenom alt av foringer og hjullager??

Bør feks. drivknuter byttes selv om det ikke er ulyder.

Fint om noen kunne satt opp ei "smørbrødliste".

Har prøvd søkefunksjonen. men fikk ingen treff som dekket dette.

På forhånd takk.

Ps. Hvor er det billigst å evt. bestille disse delene??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

motor og girkassefester, jeg merket at dette begynte å bli slitt på min s6 da jeg hadde den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Hvordan var symptomenen. Sterke vibrasjoner ved pådrag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg merket litt klakkelyder og "følte" at drivverket flyttet seg mye når jeg gasset hardt på førstegir og slapp gassen og ga på igjen. Merket det også på banekjøring, og ved veldig av og på kjøring med gassen at det var noe som flyttet seg mere enn normalt/ (jeg synes at det burde).

Vannskelig å forklare, mulig forsterkede fester hadde vært mere passende for meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilomsetningen er rimelig på originaldeler.. 37059180, de sender over hele landet, og mener de gir rabatt til klubbmedlemmer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt alle drivknutemansjetter hvis ikke de er relativt nye, og fett de opp på nytt. Ikke noe vits i å bytte ting som ikke er defekt, men disse mansjettene koster ikke stort og er noe dritt å bytte når alt er 100% og de plutselig ryker.. :P

Har du 'klakking' i drivverket er det også mulig å shimse opp diffen på nytt, selv om det sikkert koster endel.

Vil også anbefale deg å sjekke det forreste mellomakselleddet, (det er en drivknute..) da disse har en tendens til å tørke ut pga. varme fra eksosen å tross av et varmeskjold..

Skal du ta ned diffen, vil jeg også absolutt anbefale deg å ta en titt på tanken! De ruster!

Lag tråd og sleng ut noen oppmuntrende bilder underveis, da! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.