#1 Skrevet April 23, 2008 Har egentlig ikke hatt behov for kald luft i vinter, og har sjelden hatt klimaen under 21 grader. Skulle ha litt kald luft i dag, men ingen ting kom... kom faktisk litt kaldere luft da jeg slo av klimakomressoren. Har ingen feil ODB, skal sjekke med vag-com etterpå. Har stort sett hatt klimakompressoren i drift i vinter da jeg har hørt at det er det lureste. Spurte også på siste service om de kunne sjekke selve kompressoren da jeg syns det kommer en litt rar lyd derfra, som et litt dårlig lager. Ble lovet at det var vanlige driftslyder, med mindre den var flett ny. Vet det er en slange ved motor som pleier å lekke litt, og skal teste den ventilen på ved radiator etterpå for å se om systemet er tomt. Hvor mye koster det evt å bytte denne slangen, og etterfylle AC'en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 23, 2008 tipper bilen din har 1,1kg med r134a eller Isceon 49. koster rundt 1000kr pr kg + arbeid. Hos oss tar vi 2500kr for en fylling,. slangen har jeg ikke peil på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 23, 2008 er nok ikke lekk den slangen som lekker men bare rim/is som blir utenpå slangen som smelter.det er vanlig når klimaen er i drift 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 23, 2008 ^var nede og sjekket den ventilen, og det komm ikke å mye som et lite host en gang, så den er sikkert helt tom: rolleyes I fjor sommer derimot var den helt 100% så det er sikkert den slagen som har tatt kvelden. Tror det er ganske vanlig på S2 og RS2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 23, 2008 er nok ikke lekk den slangen som lekker men bare rim/is som blir utenpå slangen som smelter.det er vanlig når klimaen er i drift har ikke sett noe kondens på den, men var denne slagen jeg tenkte på: http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=44&highlight=air+con+hose 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 23, 2008 Hmm... bildet over er fra en RHD bil, hvor sitter den på våre biler? Og: hvordan tester du ventilen, og hvor sitter den? Tomt for gass på min og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 23, 2008 Hmm... bildet over er fra en RHD bil, hvor sitter den på våre biler?Og: hvordan tester du ventilen, og hvor sitter den? Tomt for gass på min og Satt på en rør som går på fremsiden av den store radiatoren. Er en plastikk kork med en slags stor dekk ventil inni 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 24, 2008 Er ikke helt ulikt på venstrerattet bil, men slangene møtes i tilkoblinga ved torpedoveggen for gjennomføringa inn i bilen... fordamperen sitter i høyre skjerm, går en slange derifra til tilkoblingene i torpedoveggen. Det går også en slange fra tilkobling i torpedoveggen rundt motoren og frem til ac-radiatoren.. det er denne som kan være virkelig tricky å bytte, den sitter knotete til. Tror ikke jeg hadde kastet meg over denne før sporvæske avslører hvem slange som lekker, for er nok ikke 5 min jobb dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 24, 2008 ganske sikker på at der er 700g på den..(står en lapp under panseret) fikk min fylt i fjor på møller med sporveske, kostet 2000. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 24, 2008 2000kr bare for å finne ut hvor det lekker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 24, 2008 Test det heller med nitrogen. da skal du høre hvor det fiser ut igjen hvis lekkasjen er stor;) Sporingsveske gir ikke alltid spor etter seg. kan også ta zalo rundt koblingene mens trykket står på. skal boble hvis du finner lekkasjen da. Joachim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 24, 2008 2000kr bare for å finne ut hvor det lekker? sorry.. var vel litt dårlig formulert.. forsto det sånn at sporstoffet ble tilført i gassen.. så dette var med fylling også.. å om det skulle begynne å lekke senere kan di se hvor det har lekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 24, 2008 sorry.. var vel litt dårlig formulert.. forsto det sånn at sporstoffet ble tilført i gassen.. så dette var med fylling også.. å om det skulle begynne å lekke senere kan di se hvor det har lekt. det var da endelig godt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...