#1 Skrevet April 23, 2008 Eier en vw golf 2, 1.8 liter. Tok av fronten i dag og så noe jeg aldri har sett før. de rundt meg viste heller ikke hva det var 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 23, 2008 kullfilter, går vel til luftinga på tanken. noe mer enn det har jeg aldri satt meg inn i. mulig noen andre har en bedre forklaring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 23, 2008 Har ALDRI sett dette før, på verken GTi eller mine x golfer: klø : Er det modell begrenset eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 23, 2008 Tror alle Golf med innsprøytning har disse kullfilterne. Aldri tenkt videre over det egentlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 23, 2008 Tror alle Golf med innsprøytning har disse kullfilterne. Aldri tenkt videre over det egentlig. Min golf GTi 16v har det ikke og den bilen den her er på er gasser(90 hk,90 modell) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 23, 2008 Min "CL" (VR6) har også sånn. Har ikke skjønt hva den/det gjør... Kan den fjernes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 23, 2008 renser vel bare "farlige" gasser fra bensintanken... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 23, 2008 Okey jaja, får vel bare ha den der da. takk for infoen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 23, 2008 jeg kasta ivertfall min bort i den store stygge haugen med ting som aldri kommer til å bli montert igjen om det var lurt aner jeg ikke ikke merka noe egentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 23, 2008 Kort fotalt et filter med aktivt kull som lagrer bensindamp fra bensintank og motor under visse driftsforhold. Via en elektrisk styrt taktventil ( N-80 ) reguleres mengden bensindamp som lagre eller tas fra filteret. Lagret bensindamp tilføres motorens forbrenningsluft under visse driftsforutsetninger. Enda kortere fortalt: Bensindamp slippes ikke uforbrent ut i naturen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 24, 2008 Må man bytte det eller er det "evigvarende"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 24, 2008 Funksjon er forklart i detalj og illustrasjoner i dette dokumentet. http://vwpower.be/techdocs/kb/G60_construction_operation.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 24, 2008 Min golf GTi 16v har det ikke og den bilen den her er på er gasser(90 hk,90 modell) Din 90 mod har ikke gasser. har monojet .. denne har da rensesystem av gassene fra tanken. sitter en taktventil bak luftfilterboks med forbindelse til denne aktive kullfilter tingen! etter hva jeg har forstått så har de fleste vag bilene med elektrisk sprut dette.. evt så var de de fleste med katalysator ?? ble i usikker! like greit og ha den der og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 24, 2008 Må man bytte det eller er det "evigvarende"? Har vært borti at de har blitt tette, men er ingen skiftintervall på de som jeg veit om. Har resultert i: Treg start av motor, motorfusk ( bare såvidt den gikk ) vacum på bensintanken da man åpner påfyllingslokket. Kun vært borti det på a4 B5 og en Transporter T4 med 2.0 l besinmotor. T4`n stoppa umotivert etter ca 15 min kjøring og startet etter å ha åpnet tanklokket eller ventet i ca 10 min, for så å kunne gå i ca 15 min igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 20, 2008 Låner tråden litt jeg.. Min Golf 1.6CL har ikke aktivt kullfilter. I mitt tilfelle så har både 1.8 20VT og G60 kullfilter.. Kan jeg da bruke original CL-tank og den utluftingen som denne har? Eller vil denne utluftingsventilen bli for "trang" til den nye motoren? Bytte tank, montere slanger og kullfilter = koster peng, tid og vekt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 20, 2008 kjør på! trenger den ikke i det hele tatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 21, 2008 Flott! Da prøver vi det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 21, 2008 trenger ikke kullfilter. bare å kaste =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 21, 2008 denne her har da jeg hatt på begge mine 1,6 TD biler også. altid lurt på hva faen dette var for noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...