Anbefalte innlegg

Eier en vw golf 2, 1.8 liter. Tok av fronten i dag og så noe jeg aldri har sett før. de rundt meg viste heller ikke hva det var : klø :

DSC02686.JPG

DSC02687.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kullfilter, går vel til luftinga på tanken. noe mer enn det har jeg aldri satt meg inn i. mulig noen andre har en bedre forklaring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ALDRI sett dette før, på verken GTi eller mine x golfer: klø : Er det modell begrenset eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror alle Golf med innsprøytning har disse kullfilterne. Aldri tenkt videre over det egentlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror alle Golf med innsprøytning har disse kullfilterne. Aldri tenkt videre over det egentlig.

Min golf GTi 16v har det ikke :S og den bilen den her er på er gasser(90 hk,90 modell)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min "CL" (VR6) har også sånn. Har ikke skjønt hva den/det gjør... Kan den fjernes? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

renser vel bare "farlige" gasser fra bensintanken...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey :) jaja, får vel bare ha den der da. takk for infoen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kasta ivertfall min bort i den store stygge haugen med ting som aldri kommer til å bli montert igjen :P

om det var lurt aner jeg ikke :P ikke merka noe egentlig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kort fotalt et filter med aktivt kull som lagrer bensindamp fra bensintank og motor under visse driftsforhold. Via en elektrisk styrt taktventil ( N-80 ) reguleres mengden bensindamp som lagre eller tas fra filteret. Lagret bensindamp tilføres motorens forbrenningsluft under visse driftsforutsetninger.

Enda kortere fortalt: Bensindamp slippes ikke uforbrent ut i naturen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man bytte det eller er det "evigvarende"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min golf GTi 16v har det ikke :S og den bilen den her er på er gasser(90 hk,90 modell)

Din 90 mod har ikke gasser. har monojet .. denne har da rensesystem av gassene fra tanken. sitter en taktventil bak luftfilterboks med forbindelse til denne aktive kullfilter tingen!

etter hva jeg har forstått så har de fleste vag bilene med elektrisk sprut dette.. evt så var de de fleste med katalysator ?? ble i usikker!

like greit og ha den der og

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man bytte det eller er det "evigvarende"?

Har vært borti at de har blitt tette, men er ingen skiftintervall på de som jeg veit om.

Har resultert i: Treg start av motor, motorfusk ( bare såvidt den gikk ) vacum på bensintanken da man åpner påfyllingslokket. Kun vært borti det på a4 B5 og en Transporter T4 med 2.0 l besinmotor. T4`n stoppa umotivert etter ca 15 min kjøring og startet etter å ha åpnet tanklokket eller ventet i ca 10 min, for så å kunne gå i ca 15 min igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt jeg..

Min Golf 1.6CL har ikke aktivt kullfilter. I mitt tilfelle så har både 1.8 20VT og G60 kullfilter.. Kan jeg da bruke original CL-tank og den utluftingen som denne har?

Eller vil denne utluftingsventilen bli for "trang" til den nye motoren?

Bytte tank, montere slanger og kullfilter = koster peng, tid og vekt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjør på! :) trenger den ikke i det hele tatt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger ikke kullfilter. bare å kaste =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne her har da jeg hatt på begge mine 1,6 TD biler også. altid lurt på hva faen dette var for noe :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.