#1 Skrevet April 24, 2008 Hei! Arbeider litt med den gamle sliteren, en 1996 A6 (C4) med 1.9 TDI motor. I underkant av EGR ventilen "drysser" det litt svarte partikler. Rundt EGR ventilen er det også svart (sot). Er dette normalt? Dersom ikke, er dette noe å reparere eller er det bare å skifte EGR ventilen (Som forøvrig koster 2700 hos Møller: rolleyes) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 24, 2008 Hei! Arbeider litt med den gamle sliteren, en 1996 A6 (C4) med 1.9 TDI motor. I underkant av EGR ventilen "drysser" det litt svarte partikler. Rundt EGR ventilen er det også svart (sot). Er dette normalt? Dersom ikke, er dette noe å reparere eller er det bare å skifte EGR ventilen (Som forøvrig koster 2700 hos Møller: rolleyes) Det skal ikke komme noe ut av EGR-ventilen hvis den er tilkoblet eksos og innsug slik den skal være. Men hvis den er defekt, så har du jo endelig en god grunn for å kvitte deg med den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 24, 2008 Njaaaa... den har jo sin funksjon og jeg liker å beholde dette slik det skal... :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 24, 2008 I så tilfelle: Skift 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 8, 2008 Å fjerne EGR-ventilen er noe av det enkleste og mest fornuftige du kan gjøre Å betale 2700,- for en ubetydlig dings er meningsløst. På Golfen min holdet det å ta ut vakumslangen som styrer EGR-ventilen og plombere denne. Så var det gjort. Å ha EGR-ventilen fører kun til at du kokser igjen hele innsuget ditt, så draget i bilen din blir gradvis dårligere... Dette er de fleste meg EGR-ventil som har skrudd av innsuget sitt smertelig klar over 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 8, 2008 Hva i svarte er da meningen med EGR ventilen dersom den bare er til bry? Gjør den noe godt i det hele tatt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 8, 2008 Er av miljøhensyn den er der Den kjører eksosen to ganger gjennom ved et visst turtall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 9, 2008 Å fjerne EGR-ventilen er noe av det enkleste og mest fornuftige du kan gjøre Å betale 2700,- for en ubetydlig dings er meningsløst. På Golfen min holdet det å ta ut vakumslangen som styrer EGR-ventilen og plombere denne. Så var det gjort. Å ha EGR-ventilen fører kun til at du kokser igjen hele innsuget ditt, så draget i bilen din blir gradvis dårligere... Dette er de fleste meg EGR-ventil som har skrudd av innsuget sitt smertelig klar over Jeg nuppa vakumslangen på tdien min også for et par år siden, dette var helt ok om sommeren, men når vinteren kom så var bilen ennå tregere enn før med å få opp motortempen. Så nå har jeg egr bortkopla om sommeren og tilkopla om vinteren. Tom Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...