Anbefalte innlegg

Hei!

 

Arbeider litt med den gamle sliteren, en 1996 A6 (C4) med 1.9 TDI motor.

 

I underkant av EGR ventilen "drysser" det litt svarte partikler. Rundt EGR ventilen er det også svart (sot).

Er dette normalt?

 

Dersom ikke, er dette noe å reparere eller er det bare å skifte EGR ventilen (Som forøvrig koster 2700 hos Møller: rolleyes)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Arbeider litt med den gamle sliteren, en 1996 A6 (C4) med 1.9 TDI motor.

 

I underkant av EGR ventilen "drysser" det litt svarte partikler. Rundt EGR ventilen er det også svart (sot).

Er dette normalt?

 

Dersom ikke, er dette noe å reparere eller er det bare å skifte EGR ventilen (Som forøvrig koster 2700 hos Møller: rolleyes)

Det skal ikke komme noe ut av EGR-ventilen hvis den er tilkoblet eksos og innsug slik den skal være. Men hvis den er defekt, så har du jo endelig en god grunn for å kvitte deg med den? :)

attachment.php?attachmentid=71732&d=1187

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Njaaaa... den har jo sin funksjon og jeg liker å beholde dette slik det skal... :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I så tilfelle: Skift :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å fjerne EGR-ventilen er noe av det enkleste og mest fornuftige du kan gjøre :) Å betale 2700,- for en ubetydlig dings er meningsløst. På Golfen min holdet det å ta ut vakumslangen som styrer EGR-ventilen og plombere denne. Så var det gjort.

 

Å ha EGR-ventilen fører kun til at du kokser igjen hele innsuget ditt, så draget i bilen din blir gradvis dårligere... Dette er de fleste meg EGR-ventil som har skrudd av innsuget sitt smertelig klar over :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva i svarte er da meningen med EGR ventilen dersom den bare er til bry?

Gjør den noe godt i det hele tatt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er av miljøhensyn den er der :) Den kjører eksosen to ganger gjennom ved et visst turtall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å fjerne EGR-ventilen er noe av det enkleste og mest fornuftige du kan gjøre :) Å betale 2700,- for en ubetydlig dings er meningsløst. På Golfen min holdet det å ta ut vakumslangen som styrer EGR-ventilen og plombere denne. Så var det gjort.

 

Å ha EGR-ventilen fører kun til at du kokser igjen hele innsuget ditt, så draget i bilen din blir gradvis dårligere... Dette er de fleste meg EGR-ventil som har skrudd av innsuget sitt smertelig klar over :)

 

Jeg nuppa vakumslangen på tdien min også for et par år siden, dette var helt ok om sommeren, men når vinteren kom så var bilen ennå tregere enn før med å få opp motortempen. Så nå har jeg egr bortkopla om sommeren og tilkopla om vinteren.

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.