Demontering av lister, 3GB

Anbefalte innlegg

Hei hei. Ny mann på forumet her, og jeg lurer på en ting. Jeg har en -02 Passat 3gb Trendline. vurderer å lakke listene på støtfangerne og på dørene(de som er litt opp på siden). Noen som vet om disse lar seg demontere uten å bli ødelagt? Og evt hva som må gjøres for å få de av?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei hei. Ny mann på forumet her, og jeg lurer på en ting. Jeg har en -02 Passat 3gb Trendline. vurderer å lakke listene på støtfangerne og på dørene(de som er litt opp på siden). Noen som vet om disse lar seg demontere uten å bli ødelagt? Og evt hva som må gjøres for å få de av?:)

 

Listene på støtfangerne skal være usagt -da jeg har Highline. Demonterte skjørtene og de nede på dørene i helga, gikk overraskende lett. Bare skrudd med torx skruer :) Leppene foran og bak er også ganske kurrant, sitter bare no jævli i de klipsa.. Men de går også fint av uten at noe ryker. Kjør på med dette også :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

listene på fangeren må du av meg fangeren for å få av, da dei har eit klops på onnsida, vist du då ikkj berre skjerer det vekk med ein tapet kniv. det er i endel av fengeren mot hjulbuen på oppsida trur eg. listene mitt på døra er limte med dobbelsidig tape.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takker for svar:) Får se hva jeg gjør med det. Noen som har erfaring med Weitec senkefjører og dempere (ikke justerbart) kontra Kw sine? Skal senke 30-35mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Listene på dørene må du kanskje regne med å få tak i nye av, da de lett blir bøyd når du tar de av - litt avhengig av hva slags lister du har.

 

Listene på fangerene bør du som sagt ta av fangeren for å ta av. Hvis du smører klipsene litt med et eller annet går de lettere ut. Jeg tror det er lettest om du dytter/lirker klipsene i ytterkant på listene litt ut så du får litt tak i listen fra utsiden av fangeren og dra de løs. De sitter som regel godt, så du må ta i litt, men du må være forsiktig hvis du har tenkt til å sette de tilbake på igjen, det er fort gjort å knekke noen klips eller lage bøyemerker. Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.