Hvor får jeg tak i rotor til ACE eller 6A motor??

Anbefalte innlegg

Har en audi competition som stoppet for meg pga slitt fordelerlokk.

Dro til mekonomen for og handel inn nye deler.

Fikk beskjed om at jeg kunne komme og hente delene dagen etter.

Dro tilbake kl 07.00 dagen etter og plullet opp de nye delene, dro så til verkstedet mitt for og montere de.

Etter mye om og men og litt div kløing i hue begynte jeg måle gnist, får gnist i coil, coilkabel, og midtpunkt i fordelerlokk, men ikke videre til rotor og til resten.

Helt dødt og motoren starter ikke, satt inn det gamle fordelerlokket for det visste jeg at den startet med sist jeg satt den fra meg, satt på det gamle lokket, men ingen forskjell.

Dro så en tur ned til Dahles i Sarpsborg og forhørte meg der, de fant ut at jeg hadde fått rotor til en NG motor, og dermed kom jeg fram til hva jeg tror er feil, jeg tror at selve rotoren jeg fikk er for lav, og dermed ikke når gnisten fra midtpunktet og videre rundt i lokket.

Et annet problem var at Dahles kunne ikke finne rotor til bilen min i ETKA, så hva gjør jeg?

Hvis det er noen som har noen synspunkter eller idèer så er det bare og skrike ut:)

På forhånd takk..

Kim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste jeg greier å finne ut er at det er to forskjellige fordelere levert til ACE/6A.

Rotor skal likevel ha delenr.b 052 905 225 C.

Var ikke noe skive som lå der før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste jeg greier å finne ut er at det er to forskjellige fordelere levert til ACE/6A.

Rotor skal likevel ha delenr.b 052 905 225 C.

Var ikke noe skive som lå der før?

Tenker du på skive mellom rotor og selve fordeleren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke spesifisert, men til 6A og ACE var det en skive som ikke var til NG.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke spesifisert, men til 6A og ACE var det en skive som ikke var til NG.:)

Okei.

er nok den beskyttelsesskiva som skal holde vann og dritt vekk..

Har prøvd med enda en ny rotor i dag, men det samme resultatet.

Vet du hvor jeg kan plugge på VAG-com på bilen min??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du har to diagnoseplugger, enten ved sikringsboksen eller ved beina på førersiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du har to diagnoseplugger, enten ved sikringsboksen eller ved beina på førersiden.

Aha, bra noen har litt peiling:)

Man lærer noe nytt for hver dag som går! Hehe.

Nå er det like før jeg finner meg en delemotor et eller annet sted, du vet vel ikke om noen som har en liggende?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.