Bygge om fra K-jet til Digifant?

Anbefalte innlegg

Hvordan blir dette i forhold til instrument og fartssignal f.eks?

Er snakk om å sette inn en 1994 2E-motor i en 86 Golf gti 8v. Får med komplett ledningsnett og innsprut.

Dette er vel muligens Digifant 2? Hva er egentlig forskjellen mellom Digifant 1 og 2?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er fler forskjeller, men den største forskjellen mellom digi 1 og digi2 er at digi 1 bruker map-sensor. og digi2 bruker luft masse måler..

 

det er den mest åpenbare forskjellen! som jeg kommer på i farta

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er fler forskjeller, men den største forskjellen mellom digi 1 og digi2 er at digi 1 bruker map-sensor. og digi2 bruker luft masse måler..

 

det er den mest åpenbare forskjellen! som jeg kommer på i farta

 

Hjernedød om morgenen: dum :. Det visste jeg jo.. takk.

 

Ser ikke noe stort problem med å få bilen til å gå osv, men akkurat dette med instrument som viser riktig og slikt vil jeg ha på stell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at ledningsnettet til denne motoren er basert på CE2 nettet og ikke CE1 nettet du har i din GTI..

 

(CE = Central Electric)

 

Dvs andre tilkoblinger bak på releboks/Sikringsboks. instrument har 1 plugg i stedet for 2 etc etc

 

er vel over 20 tilkoblinger bak på CE2 boksen kontra rundt 10 på CE1 .. så det vil jo ikke matche helt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at ledningsnettet til denne motoren er basert på CE2 nettet og ikke CE1 nettet du har i din GTI..

 

(CE = Central Electric)

 

Dvs andre tilkoblinger bak på releboks/Sikringsboks. instrument har 1 plugg i stedet for 2 etc etc

 

er vel over 20 tilkoblinger bak på CE2 boksen kontra rundt 10 på CE1 .. så det vil jo ikke matche helt

 

Skjønner, det var noe slikt jeg var redd for. Noen som vet om det kan brukes deler fra Golf 2 G60? Eks. sikringsboks og instrument?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf G60 har jo originalt CE2 og digi 1 :) så det paser jo over ens da! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved å bytte relèboks vil da alle andre plugger til feks, lys, instrument, bensinpumpe osv bli feil. Så du sitter med et dilemma, enten passer ikke motornettet i sikringsboksen, eller hvis du bytter så passer ikke noe av det andre. Så for å få det til uten å måtte koble om det meste av kontakter i sikringsboksen, bør du få tak i et helt komplett ledningsnett til en nyere golf.

 

Digifant 2, finnes også i 2 typer, med og uten lambda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ihvertfall ut at G60 og 2E har lik sikringsboks, men utfordringen blir vel fra 2E-ledningsnett i sikringsboks til instrument?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved å bytte relèboks vil da alle andre plugger til feks, lys, instrument, bensinpumpe osv bli feil. Så du sitter med et dilemma, enten passer ikke motornettet i sikringsboksen, eller hvis du bytter så passer ikke noe av det andre. Så for å få det til uten å måtte koble om det meste av kontakter i sikringsboksen, bør du få tak i et helt komplett ledningsnett til en nyere golf.

 

Digifant 2, finnes også i 2 typer, med og uten lambda.

 

Takk for nyttig info:) Dette er da med lambda, hvis det har noe å si. Må vel ha denne tilkoblet for at motorstyring skal bli riktig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for nyttig info:) Dette er da med lambda, hvis det har noe å si. Må vel ha denne tilkoblet for at motorstyring skal bli riktig?

 

Ja det må du.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.