Bytte av foring på bærearm fremme

Anbefalte innlegg

Noen som har byttet den bakre foringen på bærearmen foran?

Den ser ut til å være presset på, går det å gjøre dette uten å demontere bærearmen?

Del nr. 3 på bildet

407100.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet denne ja, og enklest å ta ut hele bærebrua.. Tar deg 10 minutt ekstra.. Tror ikke du klarer å skifte denne mens den står i.. I såfall er du jævlig god! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg slapp forstillingskontroll hvis den satt på, men mistenkte at den burde av ja.

Men er den bare presset på? Hvordan gjorde du det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel yttering i metall her og? Så bare å finne en passende hylse og få dette presset innpå.

(Skal gjøre det samme selv i morgen, så får prøvd meg frem da)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg slapp forstillingskontroll hvis den satt på, men mistenkte at den burde av ja.

Men er den pare presset på? Hvordan gjorde du det?

Er vel ikke mye som blir endret, men for å være 100% sikker kan man jo ta en forstillingskontroll.

Den er bare pressa inni.. For å få ut den gamle har jeg bare pleid å skjære ut gummien inni og brukt baufil til å skjære av "ringen" som sitter igjen.. Så er det bare å banke den nye inn igjen med noe som du bruker som mellomlegg. Husk at den skal monteres riktig ift hvordan gummien står.. det ser du på den gamle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er da dette ved montering av ny ?

Mekis hadde foring og midthylse utenom...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for info, da er det bare å kjøpe delen da. Mekonomen eller møller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen er iallefall billigere enn hva jeg får på Møller med ansattrabatt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke mye som blir endret, men for å være 100% sikker kan man jo ta en forstillingskontroll.

Så lenge du lar boltene som holder hjullagerhuset og fjærbeinet sammen være urørt, men derimot tar ut bolten som holder hjullagerhuset til bærekula kan jeg ikke se for meg at innstillingsverdiene til forstillinga endrer seg verre enn om du kjører i ei dump;).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du lar boltene som holder hjullagerhuset og fjærbeinet sammen være urørt, men derimot tar ut bolten som holder hjullagerhuset til bærekula kan jeg ikke se for meg at innstillingsverdiene til forstillinga endrer seg verre enn om du kjører i ei dump;).

Akkurat.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke skrudd (eller sett så nøye under enda) på golfen vår før, så jeg spurte her først.

Og det var ikke så dumt ser det ut til, så takk for alle svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.