Trenger tips til å fikse ripete vinduer

Anbefalte innlegg

Frontruta og siderutene foran på bilen min er ganske ripete. Mistenker at det er forrige eier som har skrapa med en dårlig isskrape ellerno.

 

Fontruta er grei for der spanderer jeg 2 lapper og tar det på steinsprutforsikringa, men sideruitene foran er jo ikke akkurat gratis, så er på jakt etter muligheter for å få dette til å se mindre stygt ut. Noen som har ideer?

 

Rutene er kun ripet på utsiden. Noen av ripene er ganske grove riper, så jeg ikke er så optimistisk til dem, men det er også endel svake riper som jeg håper å få vekk. Har flittig brukt glassclean av forskjellige typer sålenge jeg har hatt bilen i håp om at det skulle bli bedre, men neida..

 

Veldig takknemmelig for hjelp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har slipesett for glass om du er intr.

Brukes sammens med en drill, et merke som heter Diamondite.

Send evt. pm så svarer jeg på søndag, drar til .de ikveld..

 

Ben

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig/umulig å fjerne riper i glass. Er bare de små som forsvinner. Du kan prøve med en poleringsmaskin og litt rubbing, da får du fjernet de små.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har slipesett for glass om du er intr.

Brukes sammens med en drill, et merke som heter Diamondite.

Send evt. pm så svarer jeg på søndag, drar til .de ikveld..

 

Ben

 

Hm.. Høres interessant ut. Kan du/noen andre utdype litt hva det går ut på? Er det store sjangser for å gjøre det værre for en førstegangsbruker? Kan jeg forvente at riper som er tydlig hvite inni pga glasset blir borte/bedre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke være noe type limstoff ripene kan fylles med da, slikt som en benytter på mindre steinsprut? Vil jo kanskje gjøre dem mindre synlige, om ikke helt bort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.