HASTER! Kule eller kjegle bolt på original felg til 2003 Passat? LØST!

Anbefalte innlegg

Jada, skulle sette på original-felgene til Passat'n nå. Fått på nye dekk og gleder meg til å få kjøre på sommerdekk.

Så kommer nedturen da. Boltene passer ikke! Er for lange. Har heller ikke fått med noen ekstra bolter da jeg kjøpte bilen. Typisk! Skal jo ringe selger og få han til å sende ned boltene.

MEN! Har et ekstra sett bolter til gti'n. Disse er da rett lengde og M14 gjenger på.

Disse boltene er type "kule" hode på. Passer disse?

Er bolter som på midten på bildet. Boltene som stod på vinter-felgene er "kjegle" bolter (som bolt til venstre på bildet)

felginfo_9.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri sett noen originale VW/Audi felger som ikke har kulehode. Hvis du ikke kan se det, så kan du også føle det, bruk lillefingeren i bolthullet og kjenn om det er kjegle eller kule som brukes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

....og rettetast:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Danke!

Da bruker jeg dem fra gti'n til jeg får tak i de som hører til bilen, hvis jeg får tak i selgeren da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kule er til stålfelger og kjegle er til aluminiums felger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kule er til stålfelger og kjegle er til aluminiums felger?

Nei, alle VW/Audi's originale alufelger bruker samme kulebolter som stålfelgene. Uoriginale felger pleier derimot å bruke kjegle-bolter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, alle VW/Audi's originale alufelger bruker samme kulebolter som stålfelgene. Uoriginale felger pleier derimot å bruke kjegle-bolter.

Korrekt. TSW felgene på gti'n har kjegle, originale alu felger har kule.

Passaten har originale alu sommer og kulebolt og uoriginale alu vinter + kjeglebolt.

Men forbannet opplegg dette. Lenge siden jeg har hatt originale felger på gti'n, og fant bare 15 bolter nå, dvs mangler 5 bolter : bråk :: bråk :: bråk :.

Men er 205/55-16 vinter og 225/45-17 sommer som er nesten identiske mtp rulleomkrets. Burde gå greit noen dager for 4Motion'n det. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korrekt. TSW felgene på gti'n har kjegle, originale alu felger har kule.

Passaten har originale alu sommer og kulebolt og uoriginale alu vinter + kjeglebolt.

Men forbannet opplegg dette. Lenge siden jeg har hatt originale felger på gti'n, og fant bare 15 bolter nå, dvs mangler 5 bolter : bråk :: bråk :: bråk :.

Men er 205/55-16 vinter og 225/45-17 sommer som er nesten identiske mtp rulleomkrets. Burde gå greit noen dager for 4Motion'n det. :)

Genialt opplegg spør du meg,slipper flere sett bolter ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt opplegg spør du meg,slipper flere sett bolter ;)

Ja, hadde bare de forbannede boltene vært i rett antall så! : haha :: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.