Anbefalte innlegg

Noen som vet hva turbotrykket på Tdi biler vanligvis er? hvor kan man koble på turbotrykkmåler??:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan TDi motor? Jeg har en 2,5tdi R5 å ladder ca 1bar.

Tror 1,9tdi'en ladder ca 0,5bar.. Rett meg om det er feil.

 

Turbotrykksmåleren kan du koble på en eller annen trykkslange. Jeg har da blindet EGR ventilen å brukt den til trykkmåler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TDI lader ca 1,2 bar org. Det gjør hvartfall 1,9TDI 130hk, mulig de mindre hk lader det samme eller litt mindre. 1,4TDI lader også 1.2bar org. Lader 1.4 med chip. 1,9TDI med chip lader 1,5-1,6 bar :)

 

Skyt meg om det er feil ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan TDi motor? Jeg har en 2,5tdi R5 å ladder ca 1bar.

Tror 1,9tdi'en ladder ca 0,5bar.. Rett meg om det er feil.

 

Turbotrykksmåleren kan du koble på en eller annen trykkslange. Jeg har da blindet EGR ventilen å brukt den til trykkmåler..

 

du skulle vel ikke ha bilder av det vel???: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du skulle vel ikke ha bilder av det vel???: klø :

 

Hva vil du ha bilde av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du har av åssen du har blinda og koblet innpå hadde det vert kjempe... så noen snakket om at nåla "dirra" litt på tdi skjer det med deg også mht plassering?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du har av åssen du har blinda og koblet innpå hadde det vert kjempe... så noen snakket om at nåla "dirra" litt på tdi skjer det med deg også mht plassering?

 

Du lager deg en "stålpakning" uten hull å setter den mellom innsug og EGR ventil..

Har ingen problemer med "dirring" på nåla. Bare å bruke riktig dim. på slangen til måleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har du kobla måler til egr del hvis jeg fårstår riktig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har du kobla måler til egr del hvis jeg fårstår riktig

 

Blir egentlig ikke helt riktig da den er på vacuum siden..

Etter litt tenking så har jeg jo satt et T-stykke på slangen til mapsensor (n75).

 

*trøtt* :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må nok pludre litt med dette!;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må nok pludre litt med dette!;)

 

Er egentli veldig enkelt.

Plata til EGR ventilen lager du av maximum 1mm stålplate. Tegner den etter pakninga som står mellom å kapper ut å lager hullt til boltene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du lager deg en "stålpakning" uten hull å setter den mellom innsug og EGR ventil..

Har ingen problemer med "dirring" på nåla. Bare å bruke riktig dim. på slangen til måleren.

 

Har nettopp satt på trykkmåler på min 1Z motor, fant ut at den peaker på 1.4 bar.

 

Men jeg har et problem som forekommer ved lavt til moderat ladetrykk, og det er at nåla dirrer som besatt!

Er helt jævlig å høre på egentlig.

Hvordan skal man unngå dette?

Har brukt T-stykke ut fra innsuget, bensinfilter og 5 mm slange inn til måleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp satt på trykkmåler på min 1Z motor, fant ut at den peaker på 1.4 bar.

 

Men jeg har et problem som forekommer ved lavt til moderat ladetrykk, og det er at nåla dirrer som besatt!

Er helt jævlig å høre på egentlig.

Hvordan skal man unngå dette?

Har brukt T-stykke ut fra innsuget, bensinfilter og 5 mm slange inn til måleren.

 

jeg har svaret... hehe :) gi meg 2 min så kommer det bilder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp satt på trykkmåler på min 1Z motor, fant ut at den peaker på 1.4 bar.

 

Men jeg har et problem som forekommer ved lavt til moderat ladetrykk, og det er at nåla dirrer som besatt!

Er helt jævlig å høre på egentlig.

Hvordan skal man unngå dette?

Har brukt T-stykke ut fra innsuget, bensinfilter og 5 mm slange inn til måleren.

 

1.4 peak er jo galskap hvis du har GT15 turboen. Hvilken chip kjører du med? Andre mods? Hadde koblet enn boost kontroller i parrallell med N75 hadde jeg vært deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilde.

 

litt enkelt metode men det funker.

 

fjern bensinfilteret, det er liten om ingen nytte.

 

ta to stål plater og bor 2 hull i hver ende av disse. sett slangen til målern imellom og start bilen. skru til til du ser og hører at vibreringen er borte.

 

du mister ikke trykk av dette.

 

for å svare litt lengre opp i tråden her. det finnes ikke vakum på en diselbil. og man har heller ikke gassspjel så jeg monterte denne på trykkslagen på toppen av icen. der er det mest riktig trykk.

Photo-0060.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.4 peak er jo galskap hvis du har GT15 turboen. Hvilken chip kjører du med? Andre mods? Hadde koblet enn boost kontroller i parrallell med N75 hadde jeg vært deg.

 

Null chip og heller ikke andre spesielle ting.

Har en liten mistanke om at den er litt humørsyk så får sjekke litt opp i det.

Virker til å være litt høyt ja men når man kommer over 3000 rpm så faller det fort til 1 bar igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Null chip og heller ikke andre spesielle ting.

Har en liten mistanke om at den er litt humørsyk så får sjekke litt opp i det.

Virker til å være litt høyt ja men når man kommer over 3000 rpm så faller det fort til 1 bar igjen.

 

1 bar er fortsatt mye mener jeg å huske. mener min gamle 1,9 tdi 110hk lå¨på rundt 0,6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 bar tviler jeg på er noe problem.. Lader jo org 1,2 på min.. ca 1,4 nå.. stabilt.. Peaker opp mot 1,6.. Mener det er GT15 turbo i min og..? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GT15 er ikke god for mer en 1.1 bar ca. Noen kjører opp i mot 1.25 bar men risikerer ganske kort levetid da. Kort nok levetid på disse selv ved originalt ladetrykk, som vel ligger rundt 0.6 bar på 1.9tdi 90hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg ha en annen turbo affal :P Men er det ikke mer enn 0.6bar org på 90hk? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg ha en annen turbo affal :P Men er det ikke mer enn 0.6bar org på 90hk? : klø :

 

Er vel GT15 i din og ja, men det blir jo mindre luft å levere ved 3 sylindre kontra 4. Da har den vel kapasitet til å lade høyere eller er jeg helt på tyttebærtur her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.