#1 Skrevet Oktober 5, 2004 Etter nok en gang(!!!) å ha hatt en riskoker i baken uten å klare å riste den av, er jeg lei! Nå vil jeg ha litt mer skyv.... Har lenge gått og lurt på å montere turbo, men det har jeg nok slått fra meg.. Kam skifte og kanskje portet innsug derimot er vel ikke verdens største jobb.. Hva koster noe slikt og hvor kan jeg få tak i det? Hvem porter evnt selger/tar innbytte for ferdige portede innsug til en NG 2.3 10v motor? Litt impuls dette her, men om det ikke koster skjorta så er det verdt å vurdere..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 5, 2004 Her en tråd fra Bilforumet der en trimmet en 10v: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=40993&perpage=15&pagenumber=1 Kam: http://www.mamut.com/kollevold 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 5, 2004 Chip er ikke ønskelig, iallefall ikke før alt annet er på plass.. Noen som vet noe om porting og om det er litt å hente vs pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 5, 2004 Porting er en fin måte å hente effekt på, men det har mest å si på motorer som allerede er trimmet. Hvis ikke er det grei flow orginalt. Men det trenger jo ikke koste all verden da.. En kar i TrHeim porter topper for ca 3000kr. Skulle ihvertfall ha det på Corren. En skikkelig kam, justerbare kam-drev, grenrør og evt portet gass-spjeld så tror jeg du kommer langt allerede. Men som sagt, skal du ha en 10vt er det bare å komme oppover med stv eller coupeen og henger. Edit; Glemte å nevne planing av toppen. Øke av komp hjelper på vet du! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 5, 2004 Såklart, 10vT er det som frister mest, men pengene skal strekke til også.. Men originalt innsug på en 10v er vel ikke det innsuget som puster best akkurat? Vil vel hjelpe litt da med porting, ny kam og da kanskje justerbare kamdrev...... ? Husk at jeg er ganske "rookie" når det gjelder motor utover originalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 5, 2004 Hva er forskjellene på den motoren du har nå, og 10VT, Knut? (tenker da på det mekaniske) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 5, 2004 Manifold, noe slanger og rør, annen komp og sansynligvis noe med k-jet'en siden den gir mer bensin. Han trenger jo ikke bytte motor engang, det er det fine. Bare flytte over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 5, 2004 10VT høres fornuftig ut, blir for penger av å trimme org. motoren også Hvis ikke motorstyringen er lik og du ikke får med det om du hadde kjøpt en slik motor, så er et tilleggs sprut et bra alternativ... Og det koster ikke all verden eller... Er det luftmengde måler på motoren din Knut? Lurer på om veiv, råder og stempler er likt i begge motorene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 5, 2004 har du hørt med jonus ell skinne bros racing? jonus har vel kannsje ikke holdt så mye på med dem motorene men skinne kan det og porte og finne riktige kammer. men dyrt i forhold til effekt syns jeg da. bedre med turbo da:D en kamerat fikk skinne til og porte toppen og bytte kammer i sin golf 3 gti 16v. bilen gikk jo bedre, men ikke noe sånn kjempe kikk etter at det var gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 5, 2004 Nikolai; Råder og stempel er forskjellige, men veiv og alt det andre er samme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 5, 2004 Vel , tingen er vel heller den at jeg ikke er noen mekaniker da. En ting er jo å få ting på plass i motoren som turbo, manifold, slanger og histen og pisten, men så skjer det noe da.. Da står jeg der med skjegget i postkassa.. Vet ikke om det er tilfelle, men innbiller meg at det blir fortere havari med turbo enn en N/A motor? Kunne sånn for pris sammenligningsskyld fått en komplett 10vT motor med turbo, wg og alt (ikke ic) for 4500,- og da har jeg jo det jeg trenger, bortsett fra å få det montert.. Kam og innsug skal jeg alltids klare å få demontert og montert, men er litt mer skeptisk til turbo med mine kunnskaper. edit : Flissundet skulle i sin tid da jeg kjøpte bilen, ha 9000,- for montering av chip + innsatsfilter = 15hk.... Gir ikke ti lapper for noe som kanskje ikke gir mer enn 10-12hk gevinst... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 5, 2004 Løp og kjøp Knut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 5, 2004 Opprinnelig postet av Knut-Richard Sjøvold Kam og innsug skal jeg alltids klare å få demontert og montert, men er litt mer skeptisk til turbo med mine kunnskaper. edit : Flissundet skulle i sin tid da jeg kjøpte bilen, ha 9000,- for montering av chip + innsatsfilter = 15hk.... Gir ikke ti lapper for noe som kanskje ikke gir mer enn 10-12hk gevinst... Chip hadde gitt mer enn 10-12hk viss du hadde slengt inn en kam m/tilbehør først.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 5, 2004 Får du så mykje effekt ut av ein sugemotor ved bruk av chip då? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 5, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Sørheim Chip hadde gitt mer enn 10-12hk viss du hadde slengt inn en kam m/tilbehør først.. Ja, men det er fortsatt nesten 10.000 for bare chipen og filter og gevinsten for det tviler jeg på er noe særlig mer enn 10-12hk. I tillegg til kam da så er kanskje total gevinst 15-20hk hvis jeg er heldig? Iallefall, tenkte det ville være billigere å skifte kam og få portet innsuget kontra kam + chip..... Nikolai : Hvis du kan guide meg så kjøper jeg hehe... Har TI tomler når det gjelder å skru bil utenom originalt.. Er sånn stereokar jeg vettu 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 5, 2004 Ikke noe problem, stiller gjerne opp. Da kunne vi kanskje fått fikset den eksosen samtidig hehe... Og verksted får du jo låne... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 14, 2004 Her Knut, sånn for å friste litt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 14, 2004 Det der er rett og slett dårlig gjort Nå har du å hjelpe meg med dette Nikolai! hehe... Skal tømme sparegrisen og kjøpe 10vT motor jeg...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 14, 2004 Hva med denne Knut-Richard? http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?s=&threadid=12656 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 14, 2004 Har en ny 272 graders Schrick kam til salgs, skulle passe i din motor vil jeg tro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 14, 2004 Ikke lur på han noen kammer nå, hehe.... 10VT motor som er lurt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 14, 2004 Opprinnelig postet av Nikolai Fekjær Ikke noe problem, stiller gjerne opp. Da kunne vi kanskje fått fikset den eksosen samtidig hehe... Den henger fortsatt i høytallerkabel?? Som han sier, han er jo flink med stereo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 15, 2004 Opprinnelig postet av Kristian L. Johnsen Den henger fortsatt i høytallerkabel?? Som han sier, han er jo flink med stereo : flau : hehe, uhm, øhh, ehm... Hysj Kristian .. Nei de er nok fjernet, hehe... Fikk rota meg til å dra på Biltema og kjøpe noe gummioppheng så nå ser det iallefall LITT bedre ut (Kablene var jo der for lyden da : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...