Anbefalt tape for feste av karosserideler?

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hvilken tape burde jeg bruke for å holde min takspoiler på plass mens limet tørker? Kan man skade lakken hvis man bruker for strerk tape?

 

E

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg bruker berre vanlig papirmaskeringstape,det går fint,men husk å vaske godt alle plasser der tapen skal vere og, og helst ikkje laden stå ute i regnet de det kan vere litt vanskelig å fåav tapen de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine ting. Er det hold nok i maskeringstape da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt gaffatape flere ganger på karosseriet, uten problemer. Men ser for meg at hvis du bruker slik tape på karosseriet en varm sommerdag, kan det vel være vanskelig å få av alt limet. men ved ellers vanlige "verkstedtemperaturer", er det ingen problem. Biltema: kr49 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det sittende limrester er det bare å bruke citrus spray, så løser det seg opp med en gang. Så det er egentlig ikke noe problem hva du bruker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glimrende tips gutter!

Takk for hjelp :)

Ut å montere takspoiler.....Ok med Tec7? noen som vet om det er lang tørketid på Tec7. Er jo bare 5 grader her oppe i nord nå.... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tec7 fungerer glimrende, satte på audi ringer på bilen min med det:)

tec7 tørker vell i allefall tørket på 1 døgn:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg selv ville vel kanskje gjort et forsøk på å få stå en plass hvor det er varme når jeg skulle brukt slikt lim. men det er vel sikkert noen andre som vet dette bedre enn meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved 5grader så kan det ta litt tid.. er vell 24timer herdingstid ved 20grader før det er 100% herdet.. men de gangene jeg har brukt tec7 så har tingene sittet fast etter en time eller to.. men da i +20grader

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe ja +20grader................kanskje EN dag i juli en gang.....hvis vi er heldig...:) Hoho

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt rutelim. Herder ganske fort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det meste av fugelim herder vel sånn ca 1mm i døgnet vet 10 grader. Så kommer ann på hvor mye du har på når det gjelder tørketid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.