#1 Skrevet April 27, 2008 Er noe så banalt som den ene styreskruen eller hva en skal kalle som holder bremseskiven foran på plass, er en stjerneskrue så kunne ikke falle meg inn at den satt noe særlig, men den gang ei. Fant en stjernetrekker med god passform og forsøkte med den, men så at mønsteret på skruen begynte å vri seg til tross for at den ikke var i nærheten av å glippe og ikke brukte jeg noe særlig makt heller. Kunne like gjerne vært lagd av smør. Hodet er helt forsenket så det begrenser mulighetene noe... Tenkte på en slagtrekker eller hva det nå heter (banker bakpå med en hammer så vrir hodet seg bittelitt av gangen). Lite lyst til å borre den ut... Hadde et lite håp om at noen her hadde et ordentlig kjerringråd om en metode å få ut en slik skrue, mitt vanlige trumfkort med varmepistol utgår dessverre også her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 27, 2008 Ofte må man nok varme den nesten rød, for så å ta den med slag trekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 27, 2008 En varmluftpistol er nok ikke varmt nok, du bør nok satse på åpen flamme, dvs. en propanbrenner eller enda sterkere saker. Hvis du går på med slagtrekker, så kan jeg nærmest garantere at skruen brekker av. Har nemlig gjort det samme selv en gang i tiden. På den annen side, denne lille skruen er bare til for å holde bremseskiven til navet mens hjulet er av, og har ingen reell funksjon utover dette. Om den brekker, er det ikke farlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 27, 2008 Prøv å dunke litt på skruehodet. Den settskruen er ofte litt rustet fast og kan løsnes ved å dunke på skruehodet. Knekker den er det relativt enkelt å få den ut i ettertid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 27, 2008 Disse pleier nesten alltid å knekke, men det har egentlig ikke så stor betydning. Har ikke så veldig stor funksjon uansett. Men sørg for å rengjøre sporet i skruen skikkelig, og velg passende bits til slagtrekkeren sånn at det sitter ordentlig i sporet på skruen. Slå hardt og bestemt så kommer den til å løsne, eller knekke da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 27, 2008 Takker for svar, skal prøve litt til med den nye inspirasjonen En annen ting som skapte litt hodebry var et det er Girling-bremser på den, skrudde av en styreskrue for å vippe opp calipperen og bytte bremseklossene, men serviceboka påstår at denne skruen jeg skrudde av MÅ kastes og at en ny må anskaffes. Fikk med meg at det skulle være locktight på den, men hvorfor ikke bare hive på litt ny locktight? Eller er dette rådet litt i tråd med de "WARNING HOT COFFEE"-greiene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 27, 2008 tror jeg har borra ut denne skruen på vær jævla g3 jeg har skrudd på har jo pent lite å si når du har fått boltene i å skrudd fast hjulet i grunn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 28, 2008 Slagskrujern og slipepasta for feste på skruhode skulle vel gjøre susen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 28, 2008 Det eneste kjekke med å ha skruen inntakt er at det ikke er noe stress når hjulet skal på. Nå som mine skruer er knekte sliter jeg alltid litt med at bremseskiven forskyver seg når jeg tar hjulet på, så det går alltid ekstra tid med for å få boltene og alle hull til å line skikkelig opp. Bare en bagatell, men sykt irriterende hver gang jeg bytter hjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 28, 2008 Alltid styr og stell med disse, tror aldri jeg har vært borti et skiveskift der det ikke har vært minst en skrue som har kranglet. Rustløser så slagtrekker pleier å funke, men noen ganger så knekker skruen. Varme fungerer også, men har tilgode å finne en metode som er bombesikker på de pøblene der, så ofte må man til med ekstraktor eller rett og slett å borre ut. Ellers er jeg selv litt for trangsynt til å klare å la disse være brukket eller fraværende, så når jeg monterer nye skiver og setskruer så er det greit å ofre litt kobberfett på rakkern, så letter du jobben for neste skift /bileier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...