Anbefalte innlegg

Har handlet S6 speil til A6, de er jo brukt og bærer preg av å være noen år.. På avstand ser de bra ut, når man kommer nærmere ser man steinsprut etc.

Dette er jo massive alu speil, hva er forskjellen mellom disse og rs6 speilene som er matte? Er S6 speilene kromma eller bare blankpolert? Blir en shinings på de til våren eller etter eksamen, da er det to valg, enten pusse bort steinsprut skadene og buffe de igjen, eller pusse skadene og matte speilene på lik linje med rs6 speilene..

 

Siden jeg førsta skriver om speilene kan jeg kjefte litt på tyskere som ikke klarer å pakke ting skikkelig sånn at begge speilene ble skada i transport, ikke værre en at de jeg har på bilen må donere noe plast biter til de nye speilene.. HELT utrolig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannsynligvis er de anodisert for å beholde finishen, dermed blir de halvveis blanke. Det er samme metoden som brukes på aludetaljer til sykler, og som man ser på sykler, så er det som regel alu, gull, blå eller lillafarge det går i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da mener du rs6 speilene, så da har jeg to valg, enten pusse ned speilene mine fra 200 til 4000 papir og en solid runde autosol, eller pusse bort skadene og levere til andonisering..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker på S6 speilene da, ikke RS6. Det blir en halvblank finish av anodisering, og det er slik de S-speilene jeg har sett er. RS6-speilene er mye mattere, de ser nærmest glassblåst ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. synets nå s6 speilene (evt. alu speil om noe ikke skulle stemme her) er helblanke, neste slik som om det hadde vært kromkapper, men det er da solid aluminium.. får se når jeg har tid til å begynne på de.. først skal de monteres.. hehe.. blir vel sammens med senk nærmere helga..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S6 speila er chroma, rs6 er matt alu. samme type speil, den fine finishen ligger under chromen din : smil :

Akkurat som på ramma rundt girspaken på tiptronic, det er det bare å pusse vekk chromen og du får en mye finere børsta alu overfalte en den chroma som er det fra før.

For å få matt alu på speila dine, så kan du pusse med følgende korn på sandpapir: 150, 220 og til slutt 350 papir, da får du børsta alu look. Så polerer du denne overfalta med feks. Autosol.

 

Har gjort dette på min tip kasse og den blir lik den som er i rs6.

 

Vil tro at matt alu passer bedre på bilen din en chrome, da du får samme farge på speil som på rails og evt. allroad lister om det er det du skal gå for : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

elle melle, la de være som de er intill vidre eller gå ned i kjelleren å hente pussemaskin..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tvilt på hva jeg ville gjort iallefall ;)

Men det er jo du som skal bestemme... hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare lurer på hvor lang tid det tar.. noen som har gjort det samme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På tip kassa mi brukte jeg vel ca 1 time. Pussa vekk alt chromet først med 150 papir. Og for å få børsta alu look så brukte jeg 220 og 350 sånn at jeg slipa i samme retning hele tida for å få striper som gikk lik veg over hele alu'en. Skal du ha helt blankpolert, så må du nok gå gradevis opp på papir og ende på 1200 våtsliping eller noe.

Når du har fått av chromen så er mesteparten av jobben gjort, tipper du bruker ca 1-2 timer pr speilkappe uten at jeg vet hvordan de ser ut og hvordan hakka er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan du legge ut bilde av tip dekslet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen audiworld artikler om akkurat dette.

Alu speil refinish: http://www.audiworld.com/tech/ext59.shtml

Tiptronic alu finish: http://www.audiworld.com/tech/int50.shtml

 

Har ikke bilde av mitt eget, men den må nok ha en liten runde med autosol nå, blir alltid litt småriper etter ca 1 år i bruk : smil :

Den blir som den orginale i rs6, der er den levert som børsta alu. Du ser forskjellen i den audiworld artikkelen som er linket til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.