Anbefalte innlegg

Lurer veldig på dette, frister litt med en 1.9 tdi maskin gjerne 110hk eller en av de med mer hk, i Golfen....

 

Er det blitt gjort, noen som har noe info?

Passer det rett over på orginal G60 girkassa?

Er det mye ekstra som må til? Motorstyringen osv.

 

 

Evt. hvis noen har en slik motor liggende, så har jeg en G60 maskin med turbo og haltech, som jeg kan evt. bytte med....

 

 

Takker for svar... :)

 

 

PS:Trodde jeg hadde spurt om dette før, men fant ikke tråden.. Kanskje jeg bare drømte om det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En slik ombygging har blirt gjort flere ganger nede i Europa. Den råeste jeg vet om er en Corrado i Nederland som har montert en 150 hk TDI fra Golf 4 og videre utviklet den så han har 200+ hk og en helt enorm IC.

 

Jeg tror du burde oppsøke noen Engelskspråklige forum for videre info. To stykker jeg kan tenke på i farta er 1) VWVortex.com (under Hybrid/Swap i den tekniske seksjonen) og 2) TDIclub.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Nikolai Fekjær

Lurer veldig på dette, frister litt med en 1.9 tdi maskin gjerne 110hk eller en av de med mer hk, i Golfen....

 

Er det blitt gjort, noen som har noe info?

Passer det rett over på orginal G60 girkassa?

Er det mye ekstra som må til? Motorstyringen osv.

 

 

Evt. hvis noen har en slik motor liggende, så har jeg en G60 maskin med turbo og haltech, som jeg kan evt. bytte med....

 

 

Takker for svar... :)

 

 

PS:Trodde jeg hadde spurt om dette før, men fant ikke tråden.. Kanskje jeg bare drømte om det ;)

 

Tenkt tanken selv faktisk, arti med 200hk diesel i en golf2 skulle man tro...

 

Motor og alt passer "rett inn", noe jobb må nok regnes.... Er jo en i sverige som tok utgangspunkt i en nyere 90hk tdi eller tdk som fikk ut over 200hk og kjørte 12ere på stripa med skoda pickup :) de motorene er relativt enkle med tanke på motorstyring osv, de nyere er det mye elektronikk osv på. 130hk motoren kan enkelt chippes til 183hk og 462 nm, men som sagt, mye elektronikk mikk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Nikolai Fekjær

Det står mye bra der Per... :)

 

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1592026

 

Hvordan blir holdbarheten når man begynner å ta ut så mye av en slik motor? Ikke noe problem kanskje?

 

Alt med måte.... om du kjenner det begrepet ;)

 

De større motorene er nok beregnet for en del, tenker da spesielt på 130 og 150 og 160 utgavene.

 

90-105-110-115 er nok motorer som tåler ett sted rundt 150hk greit.

 

fine med diesel er jo at det er vanskelig å få tenningsbank, da må man i tilfelle pøse på med ALT for mye diesel :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et dumt spørsmål:

 

Når en skal koble den eletriske ved et slikt motorbytte, må en da bytte ut alt ledninger fra tidligere motor fra sikringsboks eller må en legge opp aboslutt alt på nytt?

 

Hvordan blir det med sånn som speedometer osv.

Har ikke Tdi noe med el. gasspedal?

 

Dårlig formulerte spørsmål

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.