Audi A4 B5, Hvordan montere Rieger RS4 bakende?

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det noen som har montert en RS4 bakfanger (plast) fra Rieger ?

Har tatt av orginalfangeren for å kutte til denne, men vil sjekke med noen som har gjort det allerede slik at jeg ikke kutter for mye :)

 

Er det kun nødvendig å kutte bort sidene? eller må bakdelen av bakfangeren også kuttes for å smette på fangeren?

Noe kjekke tips til hvordan den skal settes fast? I tillegg til å limes selvsagt :)

 

mvh

Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en hel fanger du har eller er det bare leppe til å montere på org fanger? Skal ikke være behov for å kappe i stykker org fanger for å montere..?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte rieger bakfanger på min audi 80. (89 modell)

MANGE år siden nå, og aner ikke om det er lik type du har.

Fulgte monteringsanvisningen og monterte den rett utenpå org bakfanger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er den typen som dekker hele bakenden ja..

På innsiden av den nye fangeren så er det et spor som er ca 10cm stort, og det virker som orginalfangeren skal kuttes såpass at den nye smetter utenpå dette..

Jeg vet med 100% sikkerhet at orginalfangeren hvertfall skal skjæres på hver side for å få lufterillene på plass..

Såpass skjønte jeg utifra bruksanvisningen som er på tysk.. ( Skulle ha fulgt med på ungdomskolen.... :P )

Ingen som har montert denne type fanger?

 

http://bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=00055048&vg=9040&vgpath=Varekategorier/499/955/9140/9040

 

Det er hvertfall denna fangeren her :)

 

Vil bare være sikker før jeg tar frem vinkelsliperen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det helt makan til den du har, så tar du av org fangeren din og setter denne rett på bilen vel..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså! Hadde den vært helt lik så hadde jeg jo skjønt såpass da :P

Den er ikke lik nei :) Altså, det er ikke noe fester på baksiden av fangeren som tilsvarer det som er på den orginale. :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den helt lik utvendig da? Altså er det en hel fanger? Er ikke bare at du må montere festene i fangeren selv da?

 

Btw; bilder sier mere enn 1000ord ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en hel fanger ja.. Men innerfestene er ikke like.. Skal se om jeg får til noe bilder :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

monterte en sånn på min. tok ut den aluminiums profilen i ofginal fangeren og hengte rs4 fangeren utenpå den. Skrudde den fast på siden i noen festebraketter som fulgte med. disse skal byttes ut med de "skinnene" som orginalfangeren henger på. satt som et skudd helt til eg knuste nederste delen i en snøfonn=(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk-takk Jarl-Espen! :-D

Nettopp det svaret jeg var ute etter :D

Da skal jeg prøve det i morgen!

 

Siste spm:

 

Hele orginal fangeren (plasten) skal vekk? Slik at kunn stålramma, med alu profilen er igjen? :)

 

Forstått rett? :P Hehe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.