Skifte understell, har jeg alt tro..?

Anbefalte innlegg

Til søndag får jeg forhåpentligvis bytta til det justerbare jeg har liggendes, og driver nå å se over hva jeg trenger av verktøy.

 

Har følgende: jekk, bukker, kompressor, muttertrekker, skrallesett, skiftenøkkel , fast nøkkel.

 

 

Mer jeg trenger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er alltid lurt å kjøpe inn nye, friske styrelager. Dette er en del som utsettes for en del mer slitasje når man kjører med gewinde. Halvgamle slike tar fort kvelden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke hvordan det er å løsne mutteren på toppen på golf 4, men må ofte ha umbrako og og vinklet fastnøkkel der,, eller luft :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje noen nye bolter å ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og ikke minst; godt humør ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er alltid lurt å kjøpe inn nye, friske styrelager. Dette er en del som utsettes for en del mer slitasje når man kjører med gewinde. Halvgamle slike tar fort kvelden.

Hjullager du tenker på?

 

vet ikke hvordan det er å løsne mutteren på toppen på golf 4, men må ofte ha umbrako og og vinklet fastnøkkel der,, eller luft :D

Takker for tips, merker jo heldigvis fort om det ikke funker med vanlig verktøy :)

 

Kanskje noen nye bolter å ?

De i bunn tenker du på?

 

og ikke minst; godt humør ;)

Har jeg ubegrenset av : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje du skulle hatt noen slike fjærkomprimatorer og? Totalt jernteppe så kommer ikke på hva de heter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærklemmer, gummihammer.

Når jeg skiftet på min så brukte jeg denne guiden som jeg skrev ut.

http://www.truexchange.com/misc/car/coilover_howto/

 

Fin guide det der. Virker jo som grei jobb bak, men litt skeptisk til å få av og på den muttern. Og hva er ''spreader tool'' for noe? Skjønner at det er noe som presser ut der man fester dempernfestet i bånn ut, men hvor får man tak i det? Og den der ''1/4 ratchet drive'', er det vanlig 8 kantet bit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1/4 ratchet drive er en 1/4 skralle. Jeg brukte bare en skrujern bits for å få presse ut nedre feste for dempern.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hærlig. Regner med at kobberfett er smart å bruke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjullager du tenker på?

 

Nei, jeg tenker på lageret som sitter i toppen på fjærbeinet ditt. Dersom du kjøper nye kan du spare deg å komprimere fjærene på de fjærbeina du har, ettersom du ikke behøver å bruke styrelagrene fra disse om igjen. Disse tar nemlig stort sett alltid kvelden etter relativt kort tid etter man har flytta dem over på en gewinde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg tenker på lageret som sitter i toppen på fjærbeinet ditt. Dersom du kjøper nye kan du spare deg å komprimere fjærene på de fjærbeina du har, ettersom du ikke behøver å bruke styrelagrene fra disse om igjen. Disse tar nemlig stort sett alltid kvelden etter relativt kort tid etter man har flytta dem over på en gewinde.

 

Litt tidlig om morran nuh, men en sånn en?:

 

Fjäderbenslager.jpg

 

Den ytterste..?

23.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Det er da snakk om den ytterste og så sitter den nest ytterste oppi denne igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry of-topic, men hvis det styrelageret er gåent, kommer det noen kneppelyder når en svinger på hjula mens en står stille da? : klø : Har ikke byttet noe lager foran, og har nå på gewinde nr2 og senkefjører før det. en sessong med hvert : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry of-topic, men hvis det styrelageret er gåent, kommer det noen kneppelyder når en svinger på hjula mens en står stille da? : klø : Har ikke byttet noe lager foran, og har nå på gewinde nr2 og senkefjører før det. en sessong med hvert : rolleyes

 

Det kan fort skje, ja. Men det du først og fremst merker det på er "klonk"-lyd ifm. retningsendring/inngangen på skarpe svinger, samt rakling når du kjører på humpete vei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne...

23.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer, dette lageret sitter i gummihylsa til venstre for denne (på bildet). Denne trengs også, dersom man skal slippe å komprimere fjæra og demontere fjærbeinet.

 

Men dersom trådstarter har tilgang på luftverktøy er det fort gjort å komprimere fjærene og ta ut gummihylsa. Dersom dette skal gjøres med skralle grenser dette etter mitt syn opp mot hobbyisme. Da hadde jeg heller handla de to gummihylsene også og brukt den sparte tida på noe mer fornuftig/lystbetont;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer, dette lageret sitter i gummihylsa til venstre for denne (på bildet). Denne trengs også, dersom man skal slippe å komprimere fjæra og demontere fjærbeinet.

 

Men dersom trådstarter har tilgang på luftverktøy er det fort gjort å komprimere fjærene og ta ut gummihylsa. Dersom dette skal gjøres med skralle grenser dette etter mitt syn opp mot hobbyisme. Da hadde jeg heller handla de to gummihylsene også og brukt den sparte tida på noe mer fornuftig/lystbetont;).

 

Har vel ikke noe delenr. på den gummihylsa noen vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har delenr på den gummihylsa? Regner med at det andre nr på bildet stemmer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å prøve Albjerk Auto?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen..?

 

Ta deg en tur innom http://www.mekonomen.no tast inn regnr så ser du at komplett fjærbeinslager til din golf koster hele 136 kr (inkludert den gummihylsa). Da kjøper du en til hver side å bytter hele sulamitten så du har nye lager på hver side! Jeg gjorde dette når jeg senka golfen min! Works like a charm :) Har også rabatt på mekonomen (hvertfall i sandvika der jeg bor) Men skal du ha orginaldelnr er det i farten 1J0412331C etter et lite søk i ETKA på den gummihylsa...

 

Ps..... du trenger en 7mm umbrako til å løsne toppmuttern på demper'n :) finnes separat på biltema! Å en ting til... det behøver ikke gjelde din bil... men demper'n kan sitte som et HELVETE (mildt sagt) nede i klemma! Det fikk jeg smertelig erfare. Men klem den ut som nevnt over her så skal det gå greit... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta deg en tur innom http://www.mekonomen.no tast inn regnr så ser du at komplett fjærbeinslager til din golf koster hele 136 kr (inkludert den gummihylsa). Da kjøper du en til hver side å bytter hele sulamitten så du har nye lager på hver side! Jeg gjorde dette når jeg senka golfen min! Works like a charm :) Har også rabatt på mekonomen (hvertfall i sandvika der jeg bor) Men skal du ha orginaldelnr er det i farten 1J0412331C etter et lite søk i ETKA på den gummihylsa...

 

Ps..... du trenger en 7mm umbrako til å løsne toppmuttern på demper'n :) finnes separat på biltema! Å en ting til... det behøver ikke gjelde din bil... men demper'n kan sitte som et HELVETE (mildt sagt) nede i klemma! Det fikk jeg smertelig erfare. Men klem den ut som nevnt over her så skal det gå greit... : rolleyes

 

Takker for veldig godt svar! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.