#1 Skrevet April 28, 2008 Til søndag får jeg forhåpentligvis bytta til det justerbare jeg har liggendes, og driver nå å se over hva jeg trenger av verktøy. Har følgende: jekk, bukker, kompressor, muttertrekker, skrallesett, skiftenøkkel , fast nøkkel. Mer jeg trenger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 28, 2008 Det er alltid lurt å kjøpe inn nye, friske styrelager. Dette er en del som utsettes for en del mer slitasje når man kjører med gewinde. Halvgamle slike tar fort kvelden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 28, 2008 vet ikke hvordan det er å løsne mutteren på toppen på golf 4, men må ofte ha umbrako og og vinklet fastnøkkel der,, eller luft 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 28, 2008 Kanskje noen nye bolter å ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 28, 2008 og ikke minst; godt humør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 28, 2008 Det er alltid lurt å kjøpe inn nye, friske styrelager. Dette er en del som utsettes for en del mer slitasje når man kjører med gewinde. Halvgamle slike tar fort kvelden. Hjullager du tenker på? vet ikke hvordan det er å løsne mutteren på toppen på golf 4, men må ofte ha umbrako og og vinklet fastnøkkel der,, eller luft Takker for tips, merker jo heldigvis fort om det ikke funker med vanlig verktøy Kanskje noen nye bolter å ? De i bunn tenker du på? og ikke minst; godt humør Har jeg ubegrenset av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 28, 2008 Kanskje du skulle hatt noen slike fjærkomprimatorer og? Totalt jernteppe så kommer ikke på hva de heter... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 28, 2008 Fjærklemmer, gummihammer. Når jeg skiftet på min så brukte jeg denne guiden som jeg skrev ut. http://www.truexchange.com/misc/car/coilover_howto/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 28, 2008 Fjærklemmer, gummihammer.Når jeg skiftet på min så brukte jeg denne guiden som jeg skrev ut. http://www.truexchange.com/misc/car/coilover_howto/ Fin guide det der. Virker jo som grei jobb bak, men litt skeptisk til å få av og på den muttern. Og hva er ''spreader tool'' for noe? Skjønner at det er noe som presser ut der man fester dempernfestet i bånn ut, men hvor får man tak i det? Og den der ''1/4 ratchet drive'', er det vanlig 8 kantet bit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 28, 2008 1/4 ratchet drive er en 1/4 skralle. Jeg brukte bare en skrujern bits for å få presse ut nedre feste for dempern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 28, 2008 Hærlig. Regner med at kobberfett er smart å bruke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 28, 2008 Fjærklemmer, gummihammer.Når jeg skiftet på min så brukte jeg denne guiden som jeg skrev ut. http://www.truexchange.com/misc/car/coilover_howto/ fins det no sånt for audi å heller?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 28, 2008 Hjullager du tenker på? Nei, jeg tenker på lageret som sitter i toppen på fjærbeinet ditt. Dersom du kjøper nye kan du spare deg å komprimere fjærene på de fjærbeina du har, ettersom du ikke behøver å bruke styrelagrene fra disse om igjen. Disse tar nemlig stort sett alltid kvelden etter relativt kort tid etter man har flytta dem over på en gewinde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 29, 2008 Nei, jeg tenker på lageret som sitter i toppen på fjærbeinet ditt. Dersom du kjøper nye kan du spare deg å komprimere fjærene på de fjærbeina du har, ettersom du ikke behøver å bruke styrelagrene fra disse om igjen. Disse tar nemlig stort sett alltid kvelden etter relativt kort tid etter man har flytta dem over på en gewinde. Litt tidlig om morran nuh, men en sånn en?: Den ytterste..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 29, 2008 Jepp. Det er da snakk om den ytterste og så sitter den nest ytterste oppi denne igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 29, 2008 Sorry of-topic, men hvis det styrelageret er gåent, kommer det noen kneppelyder når en svinger på hjula mens en står stille da? Har ikke byttet noe lager foran, og har nå på gewinde nr2 og senkefjører før det. en sessong med hvert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 29, 2008 Sorry of-topic, men hvis det styrelageret er gåent, kommer det noen kneppelyder når en svinger på hjula mens en står stille da? Har ikke byttet noe lager foran, og har nå på gewinde nr2 og senkefjører før det. en sessong med hvert Det kan fort skje, ja. Men det du først og fremst merker det på er "klonk"-lyd ifm. retningsendring/inngangen på skarpe svinger, samt rakling når du kjører på humpete vei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 2, 2008 Denne... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 2, 2008 Det stemmer, dette lageret sitter i gummihylsa til venstre for denne (på bildet). Denne trengs også, dersom man skal slippe å komprimere fjæra og demontere fjærbeinet. Men dersom trådstarter har tilgang på luftverktøy er det fort gjort å komprimere fjærene og ta ut gummihylsa. Dersom dette skal gjøres med skralle grenser dette etter mitt syn opp mot hobbyisme. Da hadde jeg heller handla de to gummihylsene også og brukt den sparte tida på noe mer fornuftig/lystbetont;). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 9, 2008 Det stemmer, dette lageret sitter i gummihylsa til venstre for denne (på bildet). Denne trengs også, dersom man skal slippe å komprimere fjæra og demontere fjærbeinet. Men dersom trådstarter har tilgang på luftverktøy er det fort gjort å komprimere fjærene og ta ut gummihylsa. Dersom dette skal gjøres med skralle grenser dette etter mitt syn opp mot hobbyisme. Da hadde jeg heller handla de to gummihylsene også og brukt den sparte tida på noe mer fornuftig/lystbetont;). Har vel ikke noe delenr. på den gummihylsa noen vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 25, 2008 Noen som har delenr på den gummihylsa? Regner med at det andre nr på bildet stemmer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 26, 2008 Ingen..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 26, 2008 Hva med å prøve Albjerk Auto? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 27, 2008 Ingen..? Ta deg en tur innom http://www.mekonomen.no tast inn regnr så ser du at komplett fjærbeinslager til din golf koster hele 136 kr (inkludert den gummihylsa). Da kjøper du en til hver side å bytter hele sulamitten så du har nye lager på hver side! Jeg gjorde dette når jeg senka golfen min! Works like a charm Har også rabatt på mekonomen (hvertfall i sandvika der jeg bor) Men skal du ha orginaldelnr er det i farten 1J0412331C etter et lite søk i ETKA på den gummihylsa... Ps..... du trenger en 7mm umbrako til å løsne toppmuttern på demper'n finnes separat på biltema! Å en ting til... det behøver ikke gjelde din bil... men demper'n kan sitte som et HELVETE (mildt sagt) nede i klemma! Det fikk jeg smertelig erfare. Men klem den ut som nevnt over her så skal det gå greit... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 27, 2008 Ta deg en tur innom http://www.mekonomen.no tast inn regnr så ser du at komplett fjærbeinslager til din golf koster hele 136 kr (inkludert den gummihylsa). Da kjøper du en til hver side å bytter hele sulamitten så du har nye lager på hver side! Jeg gjorde dette når jeg senka golfen min! Works like a charm Har også rabatt på mekonomen (hvertfall i sandvika der jeg bor) Men skal du ha orginaldelnr er det i farten 1J0412331C etter et lite søk i ETKA på den gummihylsa... Ps..... du trenger en 7mm umbrako til å løsne toppmuttern på demper'n finnes separat på biltema! Å en ting til... det behøver ikke gjelde din bil... men demper'n kan sitte som et HELVETE (mildt sagt) nede i klemma! Det fikk jeg smertelig erfare. Men klem den ut som nevnt over her så skal det gå greit... Takker for veldig godt svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...