#26 Skrevet Mai 27, 2008 Men trøsta er at det er betydelig enklere å få inn fjærbeinet igjen når man har montert senkefjærer (eller gewinde, som her), ettersom den totale lengden av fjærbeinet blir kortere. Det er trangt og køddent å få ut det originale fjærbeinet, dersom man ikke kobler fra stabstaget (ettersom dette da vil stå i spenn - spesielt om du ikke har løftebukk). Faktisk kan det være litt slit å få klemme høyt nok opp på den nedre delen av fjærbeinet når du skal skru det sammen igjen. Men dette er uansett en rimelig enkel operasjon, som det bør være mer enn nok tid til å gjennomføre før BR. Det finnes andre "blant oss" som sitter betydelig verre i det;). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 27, 2008 Men trøsta er at det er betydelig enklere å få inn fjærbeinet igjen når man har montert senkefjærer (eller gewinde, som her), ettersom den totale lengden av fjærbeinet blir kortere. Det er trangt og køddent å få ut det originale fjærbeinet, dersom man ikke kobler fra stabstaget (ettersom dette da vil stå i spenn - spesielt om du ikke har løftebukk). Faktisk kan det være litt slit å få klemme høyt nok opp på den nedre delen av fjærbeinet når du skal skru det sammen igjen. Men dette er uansett en rimelig enkel operasjon, som det bør være mer enn nok tid til å gjennomføre før BR. Det finnes andre "blant oss" som sitter betydelig verre i det;). Gah..Blir jo bare værre dette her.. Vet enkelte har mer stasj enn meg å gjøre her, men de kan skru. Det er jo ikke jeg no spess god på ennå Men får prøve.. Er bare litt redd for å ikke få denne sjiten sammen igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 28, 2008 Gah..Blir jo bare værre dette her.. Vet enkelte har mer stasj enn meg å gjøre her, men de kan skru. Det er jo ikke jeg no spess god på ennå Men får prøve.. Er bare litt redd for å ikke få denne sjiten sammen igjen Gjør som meg... Ikke løsne noen stabstag eller bærekule. Buk vektstangprinsippet og en hammer på nedre fjærbeinsfestet (+litt crc) Se bildet her. "][/url] Man tager det man haver..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...