#1 Skrevet April 28, 2008 Hei kan hende dette har vært tatt opp før , men jeg prøver likevell. 1. Har slark i gearover føring på min 200 20v. Hva bør jeg bytte. Har bestilt short shift. Noe annet som man bør bytte? stag etc?? 2. Har den "vanlige" quattro klonken i bilen min. Met det mener jeg at det blir ett "klonk" når jeg slipper clutchen. Akkurat så det tar litt tid før akslinger "tar tak". Det samme oppleves ved sakte kjøring og brå clutc. Hva bør/kan byttes for å gjøre dette mindre merkbart. anyone please!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 28, 2008 Lurer på punkt 2 jeg og gitt... I verstefall er det bakre diff :-/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 28, 2008 nr2: bakre diff-foring 90% sikker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 28, 2008 Oi, såpass som 90% Kan godt være foringa, men ofte slitne bakdiffer også. Ville nok fått bilen på bukk og sjekka dødgangen på bakdiffen, før jeg bytta kunne jeg nesten dra akslingen 1/2 runde før det tok tak: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 28, 2008 Er det mulig å shimse bakdiffen eller er det bare å bytte? Jeg har også noe quattro klonk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 28, 2008 Er det mulig å shimse bakdiffen eller er det bare å bytte? Jeg har også noe quattro klonk... Går an å shimse, det merkeverksteder gjør:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 28, 2008 Noen her som vet om det er lett å bytte den foringen oppå diffen, mot chassis? Stuper straks inn i den jobben og det FØR sesongen ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 28, 2008 Noen her som vet om det er lett å bytte den foringen oppå diffen, mot chassis? Stuper straks inn i den jobben og det FØR sesongen ja Spørs hva slags foring som skal inn det:) De umbraco-skruene sitter som bare det hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 29, 2008 Takk for svar alle sammen. Men bakdiff foring? -Dele nr? -Gjerne bilde/link hvordan denne ser ut. Noen i USA som leverer nå når dollaren er så lav? -Bakdiffer? Er det ikke bare en bakdiff? Hvis bytte, hva koster en slik og hvm leverer? Hvis shimsing, hvilket/hva av reppsett? Ingen med erfaring med slark i gearoverføring? Er vel mye likt på S2, S4, S6 og 200 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 29, 2008 Takk for svar alle sammen. Ingen med erfaring med slark i gearoverføring? Er vel mye likt på S2, S4, S6 og 200 Jeg hadde dette på min. Kjøpte alle foringer og ble noen lapper totalt. Det ene tynne staget selges komplett med foringer og koster 1500kr tror jeg. Kjøper du foringer koster disse max 200kr. Da trenger du tolmodighet + evt presse til å få et bra resultat. Delenummer får du på møller evt akte Min beskrivelse og bilder: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=47568&highlight=foringer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 29, 2008 Jeg byttet bakre diff da jeg hadde det samme problemet. Bilen ble IKKE bedre. Har også byttet alle foringene rundt bakre diff. Bilen ble HELLER IKKE bedre?? Har nettopp hørt at det kan være et kulelager på mellomakslingen som kanskje er dårlig. Har bestilt dette fra Oslo Kardanservice. Har hatt problemet i over ett år nå??? Har også hatt bilen inne hos Møller; de kom bare frem til at det var slitasje i drivverket, en eller annen plass. Det er nok vanskelig å lokalisere hvor donkingen stammer ifra. Synd med dette "standardproblemet" i en ellers så god bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 29, 2008 Det du fikk beskjed om fra Møller er akkurat det samme som jeg fikk.. Meget kjedelig.. For Quattro`en er så utrolig god å kjøre, og denne dødgangen skaper litt frustrasjon når man begynner å få litt skuv i motoren.. Den som finner noe smart her må rope ut! Hadde vært kult å få ordnet ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 29, 2008 ja mere angående dette tema er ønskelig!!! Hva bør/kan byttes for å få dette problemet bort 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 29, 2008 Er på kanten til å begynne å sveise til noen stag som går på tvers av diverse akslinger osv og legge inn noen foringer for å få det stivere.. Men hadde vært greit med en "orginal" løsning også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 29, 2008 Løsning på problemet er jo allerede nevnt. Hvis det ikke har hjulpet å bytte alle foringene, må man shimse opp eller bytte hele bakakselen. Å bytte til stive foringer ala 034 gjør som regel vondt verre for quattro-slark. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 29, 2008 Noen som har shimset opp en bakaksel noen gang? Er det en stor operasjon? :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 29, 2008 Skulle gjøre det men solgte bilen før det ble gjort. Like greit å bytte lager og når man deler klokka. Fikk vertfall beskjed ifra møller at det så å si var standard operasjon å shimse opp bakklokka etter en 200 000 km. Husker jeg ikke feil så beveger pinjongen seg Frem/ bakover i forhold til kronhjulet ,det er denne slakken som må taes inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 29, 2008 Snakket nettopp med Møller og hørte på pris på lager hvertfall: 264,- pr stk venstre høyre 135,- pr stk simringer. Det fremre lageret fant han ikke engang :-S ? Hvordan gjøres dette da? Har hørt at det er noe forbanna prakk om man må ut med akselen som går fremover da denne kan ramle ned i et spor av noe slag å lage trøbbel. Har ikke noe guide til hvordan vi kan få til dette uten større problemer..? mvh Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 30, 2008 Ingen som har rota rundt i diffen altså? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 27, 2011 hei da var det denne quattro klonken igjen. dette fenomenet har jeg på min 1987 vw passat GT syncro. HAr skifta CV joints på mellomaksel. (lagre forran og bak). Ble ikke bedre. HAr også ulyd i bekenden. kan noen svare meg på følgende; 1.Hvordan fikses dette? 2. Er det shimmsing i/av diffen og bytte av lagre som er løsningen? 3. Snakka med Mekonomen her, de var lite villig til å gjøre det. 4. Hvem kan gjøre dette for meg. Helst i midt Norge? 5 Evnt få tak i en bytte diff/bakaksel. Hvilke passer på min 87 passat GT Syncro? Noen som har? tusen takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 27, 2011 Det lille jeg har sett på akkurat slike fenomen som dette er at mye av slakken er i girkassa og ikke diffen. Om det gjelder din bil er en annen ting. Men å shimse opp diffen går det ann å gjøre selv hvis du er litt mer enn normalt fingernem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...